شناسهٔ خبر: 34744468 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یاوری:

۱۴۰ هزار کارگر در بنگاه‌های مشکل‌دار کار می‌کنند

ایلنا

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار در سه ماهه اول سالجاری نسبت...

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، «کریم یاوری» با بیان اینکه تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار در سه ماهه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال ۹۷ کاهش یافته است و از ۱۳۵۱ بنگاه در اسفند ۹۷ به ۱۲۶۲ بنگاه مشکل‌دار رسیده، گفت: تعداد کارگران در بنگاه‌های مشکل‌دار حدود یکصدو چهل هزار نفر است.

وی افزود: وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی می‌بایست در حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام بورزند. کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان می‌بایستی نسبت به حل مشکلات بنگاه‌های تحت مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل نمایند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و پایداری تولید و تثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را دارد.

یاوری اعلام کرد: در سه ماهه اول سالجاری با حمایت از حدود بیش از چهار صد و هفتاد بنگاه حدود یکصد هزار فرصت شغلی تثبیت گردیده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها در شرایط اقتصادی فعلی می‌بایستی بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام نمایند و حتی المقدور جلسات کارگروه‌ها با حضور ذی‌نفعان در محل بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار برگزار و نسبت به حل و فصل مشکلات به صورت میدانی و عملیاتی اقدام نمایند.

وی گفت: در سال ۹۷ کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاه‌ها تشکیل داده‌اند.

به گفته یاوری، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود ۲۶۲ هزار نفر است.

نظر شما