شناسهٔ خبر: 34744410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارآفرینان از بسته حمایتی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد امام(ره) در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان، بسته حمایتی خود را برای کارفرمایان و کارآفرینان به اجرا درآورده است که در سال رونق تولید نیز اجرای این طرح ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) سید مرتضی دهقانی سیاست توانمندسازی را راهبرد جدی کمیته امداد دانست و بیان کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت به عنوان تنها راه برون رفت ایشان از چرخه فقر همواره مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

وی ادامه داد: تاکید ویژه این نهاد بر توانمندسازی با محوریت اشتغال به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با فقر منجر به شکل‌گیری و توسعه روش‌ها و فرایندهایی شده که گاهی منحصر به فرد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین افزود: این مدل برخواسته از دستورات دینی و مبانی اعتقادی و مبتنی بر تجارب 32 ساله آن بوده و از سوی بسیاری از سازمان‌ها، موسسات و نهادهای داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رویکردهای جدید این نهاد در بهبود و ارتقای شیوه‌های توانمندسازی از طریق ترویج فرهنگ کار، مهارت‌آموزی، کارآفرینی، کارانگیزی، توان‌افزایی و اشتغال مزدبگیری مبتنی شده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت‌ها و موسسات شغلی، مددجویان جویای کار تحت حمایت کمیته امداد را جذب کنند، سهم بیمه کار فرما، تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود  که در سال نخست به صورت ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد آن پرداخت می‌شود.

وی در تشریح اجرای این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه در کارفرمایان جهت بکارگیری مددجویان و فرزندان جویای کار آنهاست از این رو کارفرمایان با بکارگیری مددجویان می توانند به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنند که این رقم تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: : این حوزه  ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به مددجویان را با هدف توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال آنان، در اولویت برنامه‌های توانمندسازی خود قرارداده است.

وی  در ارتباط با نحوه برخورداری کارفرمایان از این طرح خاطرنشان کرد: کارفرمایان برای برخورداری از مزایای طرح پرداخت سهم بیمه کارفرما، می‌توانند در صورت بکارگیری مددجویان، حضوری به کمیته امداد مراجعه کنند.

دهقانی یادآورشد: ایجاد اشتغال محور فعالیت‌های این نهاد است از این رو از طرح‌های ارائه شده برای اشتغال زایی مددجویان حمایت می کنیم چراکه بخش قابل توجهی از مددجویان دارای انگیزه و توانایی براتی درآمدزدایی هستند.

 

انتهای پیام

نظر شما