شناسهٔ خبر: 34743559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

سهام ۳۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در فرابورس عرضه می شود

قزوین- معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با هدف تامین مالی وتقویت صنایع کوچک با اقدامات انجام شده سهام ۳۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط آماده عرضه در بورس شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب در مراسمی با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، اصغر مصاحب معاون سازمان صنایع کوچک کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، زاهدی استاندار، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و جمعی از صنعتگران، اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

اصغر مصاحب در این مراسم اظهارداشت: از سال ۸۴ فعالیت صنایع کوچک در کشور آغاز شد و سال۹۰ به صورت سازمان توسعه ای تلقی می شود و از برنامه چهارم رویکرد توسعه صنعتی در کشور نمایان شد و شکل گرفت.  

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر بیشتر رویکرد زیرساختی و ورود دولت به صنایع شدت گرفت و با مشارکت بخش خصوصی از نظام شبکه ای تلاش شد نقش بخش خصوصی بیشتر شود.  

مصاحب تصریح کرد: در بحث فناوری و توسعه رویکرد وزارت صنعت جدی است و در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا بتوانیم این بخش را فعال کنیم.
 
وی اظهارداشت: توسعه صنعتی و فناوری از مسایل مهم در صنایع کوچک برای حضور آنها در بازارهای بین المللی است و در این زمینه باید حمایت ها جدی باشد تا کارها شتاب گیرد.

مصاحب یادآورشد: تامین مالی به شکل جدید و با روش های نوین را در صنایع کوچک و متوسط دنبال می کنیم و رویکرد وزارت صنعت حرکت به سمت توسعه فناوری است و در این راستا نیازهای فنآورانه را پیگیری می کنیم تا بتوانیم برای تامین آن اقدام کنیم.

معاون سازمان صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: پیگیری نیازهای فناورانه، برگزاری رویدادهای استارت آپی در اولویت است زیرا باور داریم باید پیوند اقتصاد دانش بنیان در کشور مهیا شود و مراکز پژوهشی کشور به سمت فناوری بروند.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه بخواهد در گردونه کارآفرینی باشد باید رویکرد فناورانه داشته باشد و واحدهای کوچک در مسیر صادرات و حضور در بازارهای بین المللی حرکت کنند.

مصاحب تصریح کرد: یک لایحه از سوی شورای گفتگو به مجلس داده خواهد شد تا ازظرفیت واحدهای کوچک حمایت شود.  

حضور صنایع کوچک در فرابورس را جدی گرفته ایم 

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: رویکرد تامین مالی در صنایع کوچک از مهمترین دغدغه هایی است که برای آن اندیشه کرده ایم به همین حضور در فرا بورس را جدی گرفته ایم و در حال حاضر سهام ۳۵۰ واحد آماده عرضه در بورس است.

وی اظهارداشت: اتفاق نادر دیگری که رقم خورده مدل تامین مالی مولد است که در دستور کار قرار گرفته و از طریق سامانه سکاک بیش از ۲۳ میلیارد تومان در ۷ استان برای واحدهای کوچک تامین شد که نگاه ما این است که سرمایه مورد نیاز واحدهای کوچک را تامین کنیم تا شفافیت مالی هم محقق شود.

مصاحب تصریح کرد: نهضت ساخت داخل به عنوان یک رویکرد و اصل مهم در سال جاری عملیاتی خواهد شد و علاوه بر نیازهای محصولاتی، نیازهای فناورانه نیز شناسایی شده که در این راستان برای تامین نیازها ۳۳ میلیارد ریال تفاهم نامه منعقد شده است که امیدواریم این نمایشگاه هم نتایج خوبی داشته باشد و به عقد قرارداد منجر شود.

وی بیان کرد: در حوزه فناوری و مالی همه باید کمک کنند تا رونق تولید محقق شود.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین امروز گشایش یافت.

 این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد ماه  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپاست و ضمن برگزاری نشست های تخصصی برای گفتگوی رودر روی صنعتگران و نخبگان دانشگاهی هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز برپاست بیش از ۵۰  واحد تولید کننده و ۱۵ مرکز دانشگاهی حضور دارند.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین در مدت برگزاری از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) جنب صدا و سیما برای بازدید عموم دایر است.

نظر شما