شناسهٔ خبر: 34742354 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر دادید؛ «ساعت شروع مدارس را عوض کنید»

کاربران خبرآنلاین در یک نظرسنجی درباره تغییر ساعت شروع به کار مدارس نظر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند وقت پیش بود که نامه‌ای از یک دانش آموز به دست رئیس جمهور رسید که در آن از ساعت بیدار شدن برای مدرسه شکایت کرده و گفته بود که برای در ترافیک نماندن، مجبور است ۵ و ۶ صبح از خواب بیدار شود؛ این نامه باعث شد که رئیس جمهور به مسئولان آموزش و پرورش دستور رسیدگی موضوع را بدهد.

در همین رابطه چند روز قبل خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست که نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند:

اکثر کاربران بر این باور بودند که دانش آموزان دبستانی در صبح زود بازدهی پایینی برای یادگیری داشته و خواب آلود هستند و با این طرح موافق بودند. کاربران در این باره نوشته اند: «با توجه به تجربه شخصی خودم صبحها تا ساعت هشت و نیم مغز انسان علیرغم بیداری بدن ولی مغز هنوز خوابه و اصلا برای یادگیری مناسب نیست.»، «عرض احترام من معلم هستم وپایه اول تا پنجم را تدریس کردم در سال هایی که با دانش آموزان بودم همیشه دغدغه ی من ساغت شروع مدرسه و آسیب های وارده به فراگیران بوده که با اساتید برنامه ریز هم درمیان گذاشتیم ولی عملا اتفاقی نیفتاده و نمی افتد چون نیازمند یک برنامه ریز قوی است و من به تجربه عرض می کنم بهترین ساعت شروع کلاس ۹ صبح است که بالاترین کارایی را دارد.»، «من معلمم و با نظر این دانش آموز عزیز کاملا موافق، بیدار کردن بچه ها نهایتا ساعت ۶ صبح، خوراندن مقدار کمی صبحانه، آن هم زورکی، در زمانی که خواب شیرین تر از هر خوراکی دیگری است و نهایتاً یک کلاس پر از کودکان خواب آلود، طبعاً نمیتواند منجر به یادگیری بهتر شود! در کشورهای دیگر آغاز کار و ندرسه برای کودک و خردسال ساعت ۸.۵ الی ۹ صبح است، یعنی زمانی که کاملا استراحت کرده، صبحانه را در کنار خانواده اش با آرامش میل کرده و حالا هوشیار والبته بیدار راهی مدرسه و کلاس درس می شود. بیدار شدن هر روزه صبح زود آن هم با طرح تک شیفت شدن مدارس به مدت یک سال تحصیلی و مقایسه ی توانایی کودکان ۶ تا ۱۲ ساله با بزرگسال اصلا کار عاقلاته ای نیست. البته این نظر شخصی من است و قطعاً موافقین و مخالفینی خواهد داشت.»

اما از طرفی عده دیگری با بیان اینکه با اجرای این طرح والدین شاغل به دردسر خواهند افتاد با این طرح مخالفت کردند. کاربری گفت: «تکلیف پدر و مادران شاغل چی میشه؟ یعنی اگر دیرتر مدارس شروع شود والدین چه کنند؟»

تعدادی از کاربران هم در خصوص رابطه متقابل شروع مدرسه‌ها و ترافیک نظر دادند. کاربران نوشتند: «همین روال فعلی خوبه! مشکلات ناشی از ترافیک و ... حل بشه اوضاع بهتر میشه! لطفا قصورات شهرسازی و شهرداری و دولت و حاکمیت رو وبال گردن خانواده‌ها و بچه‌ها و آموزش و پرورش پُر از مشکل نکنید.»، «با سلام در زمان حال در تمام محلات حداقل چندین مدرسه ابتدایی و مقاطع بالاتر وجود دارد اگر والدین یاد بگیرند که فرزند خود را در نزدیکترین مدرسه ثبت نام کنند قطعا لازم نیست که فرزندشان روزانه چند ساعت در ترافیک باشد و این رفت و آمدها باعث افزایش ترافیک شهر در مهر ماه و نیمه نخست سال هم گردد باید آموخت به جای اینکه در فلان مدرسه خاص فرزندمان را ثبت نام کنیم (به بهانه کیفیت بالاتر یا چشم و هم چشمی)، وقت بگذاریم و کمک کنیم تا امکانات و کیفیت مدرسه نزدیک خودمان بهبود یابد.»، «یک بار برای همیشه این موضوع را حل کنید تاهمیشه درگیر این موضوع نباشیم در اینکه ساعت شروع مدارس باید تغییر کنه هیچ شکی نیست برای اثبات این موضوع ترافیک شهریور را با ترافیک هفته اول مهر مقایسه کنید چون شرایط روشنایی هوایی خیلی به هم نزدیکه ولی ترافیک مهر وحشتناکه، چرا تمام جامعه با ید در یک ساعت خاص به خیابان ها بیان !!! اگه ساعت تردد مشاغل و مدارس باهم متفاوت باشه تردد راحت تر نیست چرا برای اینکه بگیم خانواده های شاغل مشکل دارن نمیگیم همین خانواده شاغل محترم ساعتها وقتشونو در ترافیم سپری میکنن الان نه ولی چند سال دیگه به اجبار باید این اتفاق بیوفته.»

تعدادی دیگر هم با اشاره به اینکه چندین نسل است که همه بچه‌ها در این ساعت به مدرسه می‌روند و مشکل از شب دیر خوابیدن بچه‌هاست، گفتند نباید بچه‌های نسل جدید را لوس بار آورد. آنها نوشتند: «یادش بخیر ۱۲ سال رفتیم مدرسه حتا یک روز با وسیله نقلیه موتوری نرفتیم !!!! تمام ۱۲ سال صبح و عصر هر دو نوبت رفتیم، در دوره دبیرستان نوبت عصر تا نزدیک ساعت۵ مدرسه بودیم زمستون وقتیکه از مدرسه بر میگشتیم غروب شده بود.!! (توی شهرستان) البته قبول دارم دوره زمونه عوض شده و بچه دبیرستانی‌ها حتا بدون والدین مدرسه نمیرند. چرا ؟؟»

کاربران در اینستاگرام چه گفتند؟

در صفحه اینستاگرام خبرآنلاین هم کاربران دراین باره نظر دادند:

۲۳۵۲۳۷

برچسب‌ها:

نظر شما