شناسهٔ خبر: 34740407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترکیه پایگاه نظامی خود در قطر را پاییز افتتاح می‌کند

یک روزنامه ترکیه فاش کرد همزمان با آمادگی قطر و ترکیه برای اعلام مراسم افتتاحیه بزرگ پایگاه نظامی جدید آنکارا در دوحه در فصل پاییز، شمار سربازان ترکیه در قطر به تعداد زیادی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «حریت» ترکیه، امروز- چهارشنبه- فاش کرد که پایگاه نظامی جدید ترکیه پاییز آینده در قطر افتتاح خواهد شد.

«هانده فیرات» نویسنده این گزارش افزود، سخن‌ها درباره «افتتاح جدید» در پاییز است در حالی‌که انتظار می‌رود «شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه» امیر قطر و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مراسم افتتاح را اعلام کنند.

این نویسنده افزود که در جریان سفرش به دوحه، از پایگاه «طارق بن زیاد» بازدید کرده است که در آن سربازان ترکیه از اکتبر 2015 مستقر هستند.

وی با بیان این‌که روابط سیاسی مستحکم ترکیه و قطر همچنین بر روابط نظامی نیز بازتاب داشته است، خاطرنشان کرد این پایگاه نظامی در قطر همچنان در حال توسعه است و پایگاهی جدید نزدیک پایگاه نظامی طارق بن زیاد در حال احداث است.

بر اساس مشاهدات فیرات در سفرش به دوحه، سربازان دو کشور در پایگاه طارق دیدار کردند و در تعطیلات عید قربان به یکدیگر تبریک گفتند.

نویسنده با اعلام این‌که فعالیت‌های ساخت پایگاه تمام شده است، افزود این پایگاه همچنین شامل تعداد بسیاری زیرساخت اجتماعی است.

طبق گفته این نویسنده، به اقتضای پایگاه جدید ترکیه شمار سربازان این کشور در پایگاه مذکور افزایش خواهد یافت ولی تعداد آنها «به منظور حفظ منافع و امنیت ملی» ذکر نمی‌شود.

روزنامه حریت تأکید کرد، قطر «اهتمام بسیاری به این پایگاه نظامی دارد».

ترکیه در اکتبر 2015 نظامیان خود را به پایگاه نظامی طارق بن زیاد که زیر فرماندهی مشترک ترکیه و قطر فعالیت دارد، اعزام کرد. از آن روز تاکنون سربازان قطری و ترک حاضر در این پایگاه روزانه مشغول تمرین عملیات نظامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما