شناسهٔ خبر: 34739815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا - 2019 تایلند؛

مس مُرد تا بُرد/ صعود دشوار مدافع قهرمانی به نیمه‌نهایی

تیم فوتسال مس سونگون ورزقان با پیروزی دشوار 3 بر 2 برابر بانک بیروت لبنان موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا صعود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا 2019 تایلند، تیم‌های مس سونگون (ورزقان) ایران و بانک بیروت لبنان از ساعت 11:30 امروز مقابل هم صف‌آرایی کردند.

این بازی پایاپای و پربرخورد با برتری 3 بر 2 نماینده کشورمان و صعود این تیم به مرحله نیمه‌نهایی به اتمام رسید.

شاگردان اسماعیل تقی‌پور خیلی زود در این دیدار به گل رسیدند و روی یک ضربه کرنر مهدی جاوید از پشت محوطه جریمه با شوت محکم خود دروازه بانک بیروت را باز کرد تا نماینده کشورمان با گل زودهنگام از حریف پیش بیافتد.

خوشحالی مسی‌ها اما دوام چندانی نداشت چراکه بلافاصله تیم لبنانی از غفلت بازیکنان مس در کارهای دفاعی استفاده کرده و کار را به تساوی کشاند.

نارنجی‌پوشان فوتسال آذربایجان که به نظر می‌رسید حریف را دست‌کم گرفته‌اند، در ادامه نیمه اول گل دوم را هم از حریف دریافت کردند تا بازی برده را در عرض چند دقیقه با باخت عوض نمایند.

مدافع عنوان قهرمانی که در شوک این دو گل خورده بود، در دقایق باقی مانده از نیمه نخست نتوانست کاری از پیش ببرد و درنهایت این نیمه را با شکست 2 بر یک به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم، شاگردان اسماعیل تقی‌پور از همان لحظات ابتدایی بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند تا بلکه گل خورده را جبران نمایند اما ناهماهنگی و تعلل بازیکنان این تیم در مقابل دروازه حریف مانع از این امر می‌شد.

حملات بازیکنان مس تا واپسین دقایق بی‌نتیجه بود تا اینکه این تیم در فاصله 2 دقیقه به اتمام بازی موفق شد با استفاده از سیستم پاورپلی به گل مساوی رسیده و از خطر حذف نجات یابد.

این گل هم توسط مهدی جاوید به ثمر رسید تا ستاره ملی‌پوش لاله‌های نارنجی در برابر تیم سابق خود دبل کرده و ناجی تیمش شود. 

در لحظات باقی مانده از جدال دو تیم در وقت قانونی توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد تا این مسابقه جذاب و دیدنی با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافته و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

وقت‌های اضافه نیز درحالی آغاز شد که تیم مس در همان تایم اول با درخشش کاپیتان باتجربه و بومی‌اش توانست به گل سوم رسیده و نتیجه را به سود خود تغییر دهد. فرهاد فخیم با شوت نوک پا این گل را به نام خود ثبت کرد.

بعد از این گل تیم لبنانی فشار زیادی برای زدن گل تساوی به کار گرفت. این تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافه رو به سیستم پاورپلی آورده و چند موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کرد که شانس با مس یار بود چراکه دو مرتبه توپ به تیرک دروازه این تیم اصابت نمود.

درنهایت، مقاومت بازیکنان مس سونگون برای حفظ نتیجه ثمربخش واقع شد و یاران فرهاد فخیم در پایان وقت اضافه دوم با پیروزی 3 بر 2 برابر رقیب سخت‌کوش لبنانی خود، جواز حضور در جمع 4 تیم برتر را کسب کردند.

گفتنی است، طبق برنامه این رقابت‌ها، نماینده کشورمان به عنوان مدافع قهرمانی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار پورت اف‌سی (FC) تایلند و ای جی ام کا (AGMK) ازبکستان خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما