شناسهٔ خبر: 34737341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر در شمال سوریه/نیروهای مقاومت در یک قدمی محاصره تروریست‌ها در شمال حماه و جنوب ادلب + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه به ۴ کیلومتری شهر راهبردی «خان شیخون» رسیده‌اند که مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب استان ادلب شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، از جنوب استان ادلب سوریه خبر می‌رسد، عملیات علیه گروهک‌های تروریستی از دو محور (شرق شهرک الهبیط و غرب شهرک سکیک) با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند از شرق شهرک الهبیط (محور نخست) و غرب شهرک سکیک (محور دوم) به سمت شهر «خان شیخون»، مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب پیشروی کنند.

تسلط نیروهای سوری بر این شهر راهبردی به معنای تمام شدن کار عناصر تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب و محاصره آنان در مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربعی و انهدام مثلث خان شیخون - مورک - لطمانه است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در شهرک «الهبیط»، عملیات جدیدی را علیه عناصر تروریستی برای پاکسازی و بازپس گیری شهرک مهم و راهبردی «کفرعین» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند و پس از چند ساعت شهرک «کفرعین» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند و تروریست ها را به سمت مناطق حومه عقب برانند.

به گزارش مشرق، با آزادی شهرک «کفرعین» امنیت شهرک «الهبیط» نیز از محور شرقی تامین شد و فشار بر گروهک های تروریستی در مناطق دیگری از جمله جنوب «زیتونه» و جنوب شرق «عابدین» افزایش یافت.

همزمان با تلاش ها برای تثبیت مواضع در شهرک «کفرعین»، گروهی دیگر از نیروهای ارتش سوریه به سمت محور جنوب شرق پیشروی کردند و با عقب راندن تروریست ها توانستند ارتفاع «عاس» را به کنترل درآورند.

ارتفاع مهم و راهبردی «عاس» بر مزارع و مناطق غربی شهر «خان شیخون» اشراف کامل دارد؛ با سیطره نیروهای سوری بر این ارتفاع، تحرکات عناصر تروریستی در حومه شهر «خان شیخون» رصد و از ضد حملات آنان جلوگیری می شود.

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی شهرک «کفرعین» و ارتفاع «عاس» به عملیات ادامه دادند و منطقه «خربه مرشد» و مزارع «المنطار» را از اشغال تروریست ها خارج کردند و خود را به ۴ کیلومتری شهر «خان شیخون» رساندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نام «اب علی اورم الجوز» از مسئولان رسانه ای گروه تروریستی جبهه النصره در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به گزارش مشرق، از حومه شهرک سکیک (محور دوم عملیات در جنوب استان ادلب) خبر می رسد، گروهک های تروریستی حملات گسترده ای را علیه نیروهای سوری انجام دادند اما با واکش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی درصدد بودند شهرک و ارتفاع «سکیک» را دوباره به اشغال دربیاورند و از نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به شهر «خان شیخون» جلوگیری کنند اما به نتیجه ای نرسیدند.

خبرها حاکیست، نیروهای سوری با وجود حملات سنگین در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند؛ از سویی دیگر نیروهای مستقر در محور «ترعی - السکیک» نیز یک خودروی انتحاری تروریست ها را قبل از رسیدن به مواضع با موشک حرارتی هدف قرار دادند و منهدم کردند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه از محور دوم (حومه شهر سکیک) با شهر راهبردی «خان شیخون» حدود ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید مناطق مهمی از جمله ارتفاع «ترعی» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

به گزارش مشرق، اگر ارتفاع «ترعی» به کنترل نیروهای سوری درآید، امنیت شهرک «سکیک» از محور غربی تامین می شود و حومه شرقی شهر «خان شیخون» و مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات گروهک های تروریستی زیر آتش سنگین قرار خواهند گرفت.

نظر شما