شناسهٔ خبر: 34737172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

روایت رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از جلسه با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال روایتی از جلسه هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب ارائه و تاکید کرد که ایشان نسبت به برنامه های حوزه امیدوار هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای عالی حوزه های علمیه را امانتی از سوی امام خمینی(ره) دانست و افزود: شورای عالی حوزه های علمیه در مرحله نخست به نام شورای مدیریت شناخته می شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی نمایندگان امام خمینی(ره)، جامعه مدرسین و مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی تأسیس شد و این تأسیس به دستور امام خمینی(ره) صورت گرفت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه عملیه قم ادامه داد: شکل گیری شورای عالی حوزه های علمیه به شکل امروزی و به عنوان شورای سیاست گذاری از مطالبات رهبر معظم انقلاب است زیرا در زمان امام خمینی(ره) شورای مدیریت حوزه های علمیه و یک معاونت اجرایی وجود داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نخستین سفر رسمی خود بیان کردند شایسته است سیستم مدیریت از سیستم تصمیم گیری جدا باشد؛ یعنی باید یک شورای عالی سیاست گذاری حوزه های علمیه و یک مدیریت حوزه وجود داشته باشد که بر اساس این مطالبه رهبر معظم انقلاب، شورای مدیریت به شورای عالی سیاست گذاری تبدیل شد و یک مجتهد نیز به عنوان مدیر حوزه های علمیه انتخاب شد که مرحوم آیت الله مؤمن نخستین مدیر حوزه های علمیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: در تمام تاریخ شورای حوزه اعم از شورای مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه شخصیت های برجسته ای از سوی امام خمینی(ره) و امروزه از سوی جامعه مدرسین و تأیید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در شرایط سخت سکان مدیریت حوزه علمیه را به دست گرفته اند؛ چه در دوران دفاع مقدس که شرایط سختی را پشت سر گذاشت و چه امروزه که در گام دوم انقلاب، مطالبات فراوانی از شورای عالی حوزه های علمیه وجود دارد.

<div id="video-display-embed-code_112739" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/614965/112739?width=400&height=300"></script></div>

وی تصریح کرد: اکثر حوزویان که بنده را به عنوان یک طلبه می شناسند، در پیشگاه الهی و در محضر امام زمان(عج) شهادت می دهم که شورای عالی همواره در تمامی سنوات به ویژه در دوره هفتم تلاش کرده است که بتواند جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت را مطابق با خواست های نظام و انقلاب و بایسته های انقلاب پیش ببرد و مشاهده می شود که امروزه در دوره هفتم شورای عالی و مدیریت حوزه با صلابت مأموریت های حوزه را به خوبی طراحی می کنند و به لطف خداوند اجرا نیز خواهند کرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب امروزه نسبت به حوزه علمیه بسیار امیدوار هستند، افزود: هنگامی که به عنوان هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین به محضر رهبرمعظم انقلاب رسیدیم، پس از ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع، رهبر معظم انقلاب بیان کردند امروزه مدیر حوزه های علمیه با طرح های خوبی وارد عرصه مدیریت شده است؛ در دیدار عمومی طلاب با رهبر معظم انقلاب نیز ایشان با اعلام رضایت خود از مدیریت، نکاتی در زمینه ظرفیت در مدیریت را مطرح کردند.

وی ادامه داد: با توجه به نکاتی که در زمینه جایگاه و مأموریت شورای عالی حوزه های علمیه مطرح شد و این که رضایت رهبری را به دنبال دارد باید به شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه یاری رسانیم و مبادا لحظه ای غفلت کرده و دست از یاری رساندن بر داریم که در این صورت حتما پشیمان خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ادامه با بیان این که تخریب جایگاه سیاست گذاری حوزه های علمیه، تخریب نظم و نظام روحانیت است، گفت: آیا با تخریب نظام روحانیت دوست بهره می برد یا دشمن؟ قطعا دوست آسیب می بیند و دشمن خوشحالی می کند.

وی اضافه کرد: امروزه شورای عالی حوزه های علمیه ای با سند بیست ساله وجود دارد، امروزه مدیریتی دارای طراحی و حرکتی صحیح و انقلابی و متناسب با زمان و جایگاه روحانیت در رأس حوزه های علمیه است و سندهای جامع در پژوهش، آموزش، تبلیغ و تهذیب از سوی مدیریت تدوین و از سوی شورای عالی تصویب شده است و نباید جایگاهی را که با هماهنگی رهبری و مراجع تقلید فعالیت می کند را تضعیف کرد که از تضعیف آن جز بی نظمی نتیجه ای نخواهیم گرفت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: باید به مدیریت و شورای عالی کمک کرد و دست های مخفی ولو با چند واسطه که به تخریب شورای عالی می پردازند را به خوبی شناخته و با بصیرت حرکت و بایسته های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم را پیاده سازی کرد؛ قشر جوان حوزه با احترام به بزرگان و زعمای حوزه، باید علمدار حرکت صحیح و انقلابی در حوزه علمیه و تبلیغ در عرصه جامعه به ویژه برای جوانان باشند./1324/ج

نظر شما