شناسهٔ خبر: 34736805 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تدوین برنامه ملی اختلالات کم بینایی و نابینایی در کشور

معاون وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه ملی اختلالات کم بینایی و نابینایی در کشور تدوین و اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عظیمی رئیس کنگره اپتومتری در افتتاحیه بیست و دومین کنگره اپتومتری ایران در مرکز همایش رازی بیان کرد: اپتومتری جز ۱۰ رشته برتر در دنیا و ایران است که در زمینه‌های کلینیکی، خدماتی، درمانی، تحقیقاتی و پژوهشی همچنین ابداعات، اختراعات و اکتشافات فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ هزار نابینا و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کم بینا در کشور داریم، گفت: خوشبختانه معاینه برای اختلالات بینایی به وسیله  اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان موجب پیشگیری ۸۰ درصدی از مشکلات چشمی شده است

رئیس کنگره اپتومتری با اشاره به اینکه متولیان سلامت جامعه باید از نیرو‌های فرهیخته و جوان اپتومتریست استفاده کنند، افزود: در ۲۲ کشور شرق مدیترانه، ایران مقام اول را در اپتومتری کسب کرده است و در امر پژوهش در عیوب انکساری مقام اول تا سوم را در سال‌های گذشته داشته ایم.

بیشتر بخوانید: افزایش دوبرابری ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در سال آینده/ گواهینامه اعتبار بخشی آموزش پزشکی را دریافت کردیم

اجرای برنامه ملی اختلالات کم بینایان و نابینایان از سوی وزارت بهداشت

در ادامه جغتایی معاون وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: کشور ما در حوزه عصب شناسی بینایی بیشترین مطالعات را داشته زیرا این حوزه با پیچیدگی مواجه است.

او تصریح کرد: متاسفانه در حوزه فناوری‌های مرتبط با کم بینایی و نابینایی توجه کمتری شده است در حالیکه سازمان بهداشت جهانی در خصوص برنامه‌ریزی‌های حوزه توانبخشی توانسته موفق ظاهر شود.

جغتایی گفت: امید داریم با کمک و مدیریت انجمن اپتومتری ایران و حمایت وزارت بهداشت برنامه ملی اختلالات کم بینایی و نابینایی را تدوین و به مرحله اجرا برسانیم.

گل علیزاده نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه  حوزه بینایی یکی از ارکان اصلی سلامت است، ادامه داد: ۷۰ درصد مردم از اپتومتریست‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما