شناسهٔ خبر: 34736672 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حلی‌ساز خبر داد:

ارائه 65 هزار خدمت پزشکی به حجاج در ایام تشریق

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارائه 65 هزار خدمت پزشکی در ایام تشریق از سلامت کامل حجاج ایرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -
حجاج ایرانی در سلامت کامل هستندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، محمدتقی حلی‌ساز، رئیس این مرکز، از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی با زائران بیت‌الله الحرام در ایام تشریق خبر داد.

حلی‌ساز گفت: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ۱۶ درمانگاه به‌خوبی در ایام تشریق انجام شد و ۴۸۵ زائر نیز در بخش‌‎های اورژانس عرفات و منا بستری موقت شدند و از خدمات درمانی بهرمند شدند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق به‌صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هادر بخش‌های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک، چشم درخدمت حجاج ایرانی بودند.

حلی‌ساز گفت: براساس آخرین آمار‌های خدمات پزشکی، درمانی و امدادی ۲۱ هزار و ۸۲۳ زائر در درمانگاه‌ها و مطب‌ها توسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده‌‍اند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۹۷۶ ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده‌اند.

حلی‌ساز تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته‌ایم.

حلی‌ساز به فعالیت داروخانه در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاه‌ها پذیرش شده است. وضعیت همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاالله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.
 
انتهای پیام

نظر شما