شناسهٔ خبر: 34736194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ارتش سوریه به سه کیلومتری «خان شیخون» ادلب رسید

ارتش سوریه در جریان ادامه عملیات خود در غرب شهر راهبردی خان شیخون، موفق شد شهرک عاس و مزارع «المنطار» را آزاد کند و خود را به سه کیلومتری خان شیخون برساند.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه بامداد امروز چهارشنبه در محور «الهبیط-خان شیخون» در استان ادلب در شمال غرب این کشور، به عملیات خود علیه گروههای تروریستی ادامه دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای سوری موفق شدند شهرک «عاس» و مزارع «المنطار» را در جریان شدیدترین عملیات طی هفته‌های گذشته، باز پس بگیرند.

منابع خبری شامگاه گذشته از تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات عاس خبر دادند و تأکید کردند که ارتش سوریه خود را به هفت کیلومتری شهر مهم و راهبردی خان شیخون رسانده است.

خبرنگار اسپوتنیک که در ادلب حضور دارد، امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای سوری پس از تسلط بر عاس، خود را به سه کیلومتری ورودی غربی خان شیخون رسانده‌اند.

این خبرنگار به نقل از یک منبع در ارتش سوریه گزارش داد که در جریان عملیات شبانه ارتش سوریه علیه مواضع تروریستها در محور الهبیط-خان شیخون، جنگنده‌های سوری و روس نیز به شدت مواضع آنان را بمباران کردند.

در جریان عملیاتهای هوایی و زمینی نیروهای سوری و روس، مواضع تروریستها منهدم و مسیرهای امدادرسانی آنان قطع شد و ارتش سوریه خود را به نزدیکی خان شیخون رساند.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه، تروریستها در محور شهرک «القصابیه» در جنوب ادلب، به مواضع نیروهای سوری حمله کردند.

تروریستها با این حمله قصد داشتند، عملیات ارتش سوریه در محور خان شیخون را تحت‌الشعاع قرار دهند، که این حمله نیز ناکام ماند.

در حال حاضر ارتش سوریه در حال تأمین امنیت کامل منطقه‌ای است که بامداد امروز آزاد کرده است تا بتواند دامنه تسلط خود به سمت مزارع اطراف محور الهبیط-خان شیخون را گسترش دهد.

خان شیخون چه اهمیتی دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، خان شیخون با توجه به اینکه مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی است، اهمیت زیادی دارد. این مسیرها باعث شده که خان شیخون، حلقه وصل بین ریف‌های شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد.

بنا بر این گزارش، تسلط بر خان شیخون، گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه (حلب) با پایتخت سیاسی این کشور (دمشق) است. اما از نظر نظامی، آزادسازی خان شیخون، باعث خواهد شد که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنة» و «معرة النعمان» پیشروی کند؛ منطقه‌ای که حلقه وصل مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.

افزون بر این مسئله، تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به معنای تسلط کامل بر منطقه‌ای به وسعت صدها کیلومتر مربع از ریف شمالی حماه از جمله منطقه موسوم به «مثلث مرگ» است؛ مثلثی که شهرکهای «الزکاة»، «اللطامنة» و «کفرزیتا» را به هم وصل می‌کند. کما اینکه شهرک «مورک» نیز در این منطقه قرار دارد و تروریست‌ها از این منطقه، همیشه مواضع ارتش سوریه و شهرک‌های خالی از عناصر تروریستی را بمباران می‌کنند.

اگر ارتش سوریه بتواند تروریستها را در شمال حماه محاصره کند، دیگر تروریست‌ها به جز مرگ، جنگ یا خروج با وساطت ترکیه به سمت استان ادلب چاره‌ دیگری ندارند. در این صورت، ریف شمالی حماه کاملا آزاد خواهد شد.

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما