شناسهٔ خبر: 34735577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در پی انتشار گزارش «ایلنا» صورت گرفت؛

لغو جلسه معارفه عضو علی البدل شورای شهر شیراز/ فرماندار شیراز لغو معارفه جانشین «مهدی حاجتی» را تایید کرد

در پی گزارش صبح امروز ایلنا با عنوان معرفی جانشین « مهدی حاجتی» در روز 23 مرداد در شورای شهر برخلاف قانون است، اعضای شورای شهر شیراز در نامه ای به فرماندار خواستار لغو مراسم معارفه عضو علی البدل شورای شهر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بخشی از گزارش مشروح ایلنا آمده است: آقای حاجتی از 29 خرداد ماه در جلسات شورا حضور پیدا نکردند بنابراین هنوز دو ماه از رفتن آقای حاجتی نگذشته که عضو جدید قرار است معارفه شود؛ در واقع عضو جدید باید در روز 29 مرداد ماه معرفی شود تا آن روز هم هنوز یک هفته فرصت باقی است.

بعد از آن رئیس شورای شهر شیراز امروز 23 مردادماه در نامه ای به فرمانداری اعلام کرد که غیبت مهدی حاجتی، عضو این شورا هنوز به دو ماه نرسیده و بر همین اساس جلسه معارفه محمدتقی تذروی، عضو علی البدل شورا بایستی به تعویق بیفتد.

سید احمدرضا دستغیب، در این نامه نوشته که بر اساس قانون، در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت عضو اصلی شورای شهر، عضو علی البدل می تواند جایگزین عضو اصلی شود اما در خصوص آقای حاجتی هیچ یک از این سه مورد رخ نداده است.

رئیس شورای شهر خواهان تعویق جلسه معارفه تذروی تا زمان تعیین تکلیف این موراد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در گفت‌وگو با«ایلنا» با بیان اینکه طبق جلسه ای که اعضا شورای اسلامی شهر شیراز امروز صبح برگزار کردند؛ متنی تهیه و موضوع لغو معارفه جانشین «مهدی حاجتی» به صورت مصوبه به فرمانداری اعلام شد.

وی با بیان اینکه موضوع معارفه آقای تذروی از دستورکار جلسه امروز شورای شهر شیراز خارج شده است، افزود: در جلسه هم‌اندیشی متنی تهیه شد و اعضای شورا این متن را تایید کردند و طی تماس تلفنی با فرماندار شیراز خواستار شدند که اشکالات این مصوبه برطرف شود.

photo_2019-08-14_13-04-24

موسوی افزود: با توجه به اینکه معارفه جانشین عضو سیزدهم شورای شهر شیراز از لحاظ قانونی اشکال دارد؛ بنابر این جهت رفع این اشکال هم به صورت تلفنی و هم با ارسال نامه خواستار تصحیح اشکالات شده و آن را به فرمانداری شیراز ارسال کردیم.

وی گفت: فرماندار شیراز نیز موضوع لغو معارفه جانشین مهدی حاجتی را تایید کرد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز پیشتر در نامه ای به شورای شهر خواهان جایگزینی محمدتقی تذروی به جای مهدی حاجتی شده بود اما امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که کلمه جایگزین در نامه اشتباه بوده و عضو علی البدل فقط می تواند جانشین موقت عضو اصلی شود.

 

 

 

نظر شما