شناسهٔ خبر: 34734663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستغیب: جلسه معارفه جایگزین حاجتی را لغو کنید

احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز طی نامه‌ای فوری خطاب به فرماندار شیراز درخواست کرد مراسم معارفه جایگزین مهدی حاجتی در پارلمان شهری شیراز به تعویق بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرماندار شیراز روز یکشنبه بیستم مردادماه 98 طی نامه‌ای خطاب به رئیس شورای شهر، ضمن اشاره به آنکه «مهدی حاجتی» عضو جوان شورا در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان است، «محمدتقی تذوری» را به‌عنوان جایگزین وی معرفی کرده و از احمدرضا دستغیب خواسته بود تا امروز (چهارشنبه 23 مردادماه) آیین معارفه و سوگند عضو جدید شورا که در انتخابات بیش از 41 هزار رأی کسب کرده بود را برگزار کند.

با این حال چهار روز پس از نامه فرماندار و در حالی که قرار بود بعدازظهر امروز این جلسه برگزار شود، احمدرضا دستغیب دقایقی پیش با ارسال نامه‌ای که با مُهر فوری خطاب به فرماندار ارسال شده، تقاضا کرد این جلسه به تعویق بیفتد.

این در حالی است که از صبح امروز اخبار دقیقی از تصمیم تعدادی از اعضای تندرو شورای شهر برای آبستراکسیون و از حد نصاب افتادن جلسه عصر امروز به گوش می‌رسید که خبرگزاری فارس نیز بدان پرداخت.

مصطفی تاجزاده از محکومان شاخص امنیتی که سالها در زندان به سر برده است، روز گذشته با تحریک اعضای شورای شهر شیراز از آنها خواسته بود تا در اعتراض به حذف حاجتی، از عضویت در شورا استعفاء دهند.

هرچند رئیس شورای شهر شیراز همزمان با تحریک مصطفی تاجزاده و برخی دیگر از افراد تندرو جریان اصلاحات، نامه تقاضای لغو معارفه جایگزین حاجتی را خطاب به فرماندار نوشته است، اما احمدرضا دستغیب در موضعی دوپهلو اسکرین‌شاتی از تلفن همراه خود را نیز در فضای مجازی منتشر کرده که در آن طی پیامی خطاب به تاجزاده نوشته است: «از راهنمایی شما در خصوص یاد گرفتن از رفتار رئیس شورای یزد تشکر می‌کنم، اما یادمان نمی‌رود که جنابعالی و دوستانتان، با همین طرز تفکر در مجلس ششم، موجب روی کار آمدن احمدی‌نژاد و وارد کردن خسارات بی‌شمار به  مملکت و اصلاحات شدید.»

در نامه دستغیب خطاب به فرماندار آمده است: با توجه به آنکه هنوز میزان غیبت آقای حاجتی به 2 ماه نرسیده است و ثانیاً در صورت غیبت 2 ماهه ایشان، عضو علی‌البدل بعنوان «عضو جایگزین» و نه «عضو اصلی» معرفی می‌شود، دستور فرمایید مراسم معارفه تا تعیین تکلیف این موارد به تعویق بیفتد.

دستغیب در حالی گفته است هنوز دو ماه از غیبت حاجتی نگذشته که این عضو شورای شهر شیراز سیزدهم خردادماه 98 بازداشت و روانه زندان عادل‌‌آباد شد و اکنون بیش از 2 ماه از این اتفاق می‌گذرد.

هرچند فرماندار شیراز هنوز واکنشی نسبت به نامه رئیس شورای شهر نداشته است، اما وی روز گذشته با اشاره به فشارهای زیاد برای عدم معرفی فرد جایگزین حاجتی گفته بود: پس از طی فرآیند قانونی که مقرر شده تا تعیین تکلیف عضویت فرد غایب، عضو علی‌البدل (تذروی) فقط به‌عنوان جانشین در جلسه شورا شرکت کند، شاهد فضاسازی و بعضاً گلایه از فرمانداری از سوی هواداران حاجتی و جریانات سیاسی هستم.

وی البته به سماجت جریان سیاسی دیگر برای تسریع در معرفی فرد جایگزین حاجتی نیز اشاره کرده و گفته بود: «افرادی که خواهان ورود زودهنگام جانشین حاجتی هستند را به رعایت تقوا دعوت می‌کنم و از افراد و جریانی که از ورود عضو جانشین نیز گلایه‌مندند و شعارشان قانون‌گرایی است می‌خواهم که اجرای قانون را از فرمانداری مطالبه کنند.»

رئیس‌کل دادگستری فارس پیش از این با بیان اینکه حکم حاجتی هیچ ارتباطی با توییت وی در دفاع از بهاییت نداشته و پرونده وی امنیتی بوده است، حکم او را یک سال حبس و دو سال تبعید به طبس اعلام کرد و بالافاصله این حکم به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

نظر شما