شناسهٔ خبر: 34734353 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود خیرین برای حذف مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان

رخشانی مهر با اشاره به جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی گفت: خیرین برای تسریع این روند به ویژه در سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: حذف مدارس خشتی و گلی  از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفته است و تا آغاز سال تحصیلی جدید ۱۳۹۸ محقق و جشن ملی برچیده شدن این مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور تمام تلاش خود را به کار بستند تا این نوع مدارس را حذف و فضا‌های آموزشی مستحکم و استاندارد را جایگزین کنند تا دانش‌آموزان در فضایی ایمن به تحصیل بپردازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجائیکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ محرومیت فضا‌های آموزشی دارای بیشترین تعداد مدارس خشتی و گلی است و در فرصت اندک باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی حذف مدارس خشتی و گلی این استان امکانپذیر نبود بر همین اساس خیرین نیک‌اندیش به کمک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مصمم شدند تا با یک کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی دانش‌آموزان این استان را نیز در برگزاری جشن ملی برچیده شدن این مدارس سهیم کنند.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: در همین راستا میثاق‌نامه‌ای بین خیرین حقیقی و حقوقی مدرسه‌ساز و دولت بسته می‌شود که طرفین متعهد می‌شوند تمام تلاش خود را برای کمک به حذف مدارس خشتی و گلی به کار بسته و مجاهدانه در این راه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:مدارس غیردولتی تهدید هستند/ مدارس خشت و گلی زیبنده کارنامه ۴۰ ساله ما نیست

جمع آوری ۶۰۰  کلاس درس خشت و گلی در کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: تعداد مدارس خشت و گلی کشور از گذشته حدود ۱۰۰۰ کلاس درس بوده که با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۶۰۰ مورد آن جمع‌آوری شده و هم اکنون ۳۰۰ کلاس درس باقی مانده است که این تعداد هم تا مهرماه سالجاری برچیده می‌شود.

شایان ذکر است؛ آئین امضا میثاق‌نامه برچیدن مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان فردا با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از خیرین ملی حقیقی و حقوقی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما