شناسهٔ خبر: 34734258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

توفان ۲۶۴ سیستانی را روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۴ نفر از مردم سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک از روز گذشته تا کنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرحمن شهنوازی روز چهارشنبه اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۵۸ نفر از این افراد بستری و ۲۰۶ به صورت سرپایی درمان شدند.

توفان ۲۶۴ سیستانی را روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توفان علاوه بر ایجاد مشکلات تفسی برای مردم منطقه امروز سبب تطعیلی تمامی ادارات پنج شهرستان شمال استان و لغو یک پرواز در فردودگاه زابل شد.

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: غلظت ذرات معلق در هوای زابل امروز چهارشنبه به ۲ هزار و ۳۷۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۶ برابر حد مجاز رسید.

غلامحسین عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به توفان گرد و خاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: این توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز ۲ هزار و ۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۶ برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروههای سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می رود.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه توفان ادارات پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گرد و خاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

وی افزود: هم اینک سرعت وزش باد در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به هزارو ۵۰۰ متر کاهش داده است.

عابدی بیان کرد: روز گذشته وزش بادهای ۱۲۰ روزه موجب تشکیل توده گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستانشد که رفته رفته به سایر نواحی نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی نقاط نظیر زاهدان را به ۲ هزار متر کاهش داد.

وی گفت: براساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های عددی فردا قدری از سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان کاسته می‌شود.

نظر شما