شناسهٔ خبر: 34734175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مس‌سونگون به نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا رسید

تهران- ایرنا- تیم مس سونگون ورزقان نماینده ایران در رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا با شکست بانک بیروت لبنان به نیمه نهایی رسید.

صاحب‌خبر -

رقابت های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی کشور تایلند در حال برگزاری است. مس سونگون ورزقان نماینده ایران در این رقابت ها، امروز چهارشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بانک بیروت لبنان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

«مهدی جاوید» (۲ گل) و «فرهاد فخیم» گلزنان ایران در این دیدار بودند.

نماینده فوتسال ایران که قهرمانی دوره گذشته جام باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد، بازی را هجومی آغاز کرد و با گلزنی «مهدی جاوید» پیش افتاد. اما حریف لبنانی که بدون ترس در میدان حاضر بود، ۲ بار دروازه تیم مس را باز کند. البته شاگردان «اسماعیل تقی پور» حملات گسترده ای برای رسیدن به گل تساوی ترتیب دادند ولی در بازکردن دروازه حریف موفق نبودند. «علیرضا صمیمی» گلر ملی‌پوش تیم مس‌سونگون نیز در ضدحملات حریف چند واکنش عالی نشان داد تا برای بار سوم مانع فرو ریختن دروازه خود شود. سرانجام نیمه نخست با برتری تیم بانک بیروت خاتمه یافت.

در نیمه دوم تیم مس حملات گسترده‌ای بر روی دروازه حریف ترتیب داد. ولی دفاع بدون نقص شاگردان «ریکاردو دسوزا» سرمربی تیم بیروت بانک و واکنش های عالی «هامادان» گلر حریف مانع از رسیدن نماینده فوتسال ایران به گل تساوی شد.

سرانجام «مهدی جاوید» ‌برای دومین بار در دقایق پایانی مسابقه گلزنی کرد تا این دیدار حساس در وقت قانونی مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ خاتمه یابد.

در وقت های اضافه و ۵ دقیقه نخست فرهاد فخیم برای تیم مس گلزنی کرد تا نماینده فوتسال ایران پیش افتاد. البته نماینده لبنان در ۵ دقیقه اضافه دوم ۲ موقعیت خوب خود را به دیرک دروازه زد تا سرانجام مغلوب فوتسال ایران شود.

تیم مس پیش از این در مرحله گروهی الکاظمه کویت را ۸ بر ۲ و الظفره امارات را ۵ بر صفر شکست داده بود. اما در مصاف با ناگویا اوشنز ژاپن ۳ بر ۲ مغلوب شد.

تیم مس در مرحله نیمه‌ نهایی باید به مصاف برنده تیم‌های پورت FC تایلند وآج ماک ازبکستان برود.

فوتسال باشگاهی ایران در ۹ دوره برگزاری جام باشگاه های آسیا با چهار قهرمانی پرافتخارترین کشور در این رقابت‌ها محسوب می شود. تیم های مس‌ سونگون، ‌گیتی‌ پسند اصفهان، فولاد ماهان و تاسیسات‌ دریایی هر کدام با یک قهرمانی موفق شدند عنوان قهرمانی را برای فوتسال باشگاهی ایران کسب کنند. اما فوتسال ژاپن با تیم ناگویا اوشنز ۳ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا شده تا از این حیث پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتسال آسیا محسوب شود.

همچنین مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ نیز با حضور ۹ تیم از ۴ تا ۱۰ شهریورماه به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و تیم مس در این کشور خواهد ماند تا به مصاف حریفان جهانی خود برود.

تیم مس سونگون در گروه سوم این مسابقات باید به مصاف مگنوس برزیل و ال‌پوزو مورسیا اسپانیا برود.

نظر شما