شناسهٔ خبر: 34733896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دستور رئیس جمهور به انصراف از شکایت از دو نماینده/توضیحی درباره حذف دیوار دانشگاه ها و...

71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و سوم مرداد ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بابیان اینکه برای امنیت و ثبات در خلیج فارس نیازی به نیروهای خارجی وجود ندارد، گفت: هدف اقدامات قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا در این منطقه، چیزی جز ایجاد تفرقه و خالی کردن خزانه کشورهای اسلامی و منطقه نیست و کشورهای ساحلی خلیج فارس در کنار هم می‌توانند امنیت و ثبات منطقه را حفظ کنند. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی فعال است، گفت: به تعهد در برابر تعهد پایبند هستیم.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای علی ربیعی سخنگوی دولت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالرضا رحمانی وزیر کشور، سعید نمکی وزیر بهداشت، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

برکناری رییس صندوق بازنشستگی با نظر سازمان‌های نظارتی انجام شد

علی ربیعی سخنگوی دولت با بیان اینکه نسبت دادن برکناری زودهنگام رییس سازمان صندوق بازنشستگی به رییس جمهور کمال بی‌انصافی است، اعلام کرد که از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حائز شرایط نیست و دیوان محسابات این را صریحا اعلام کرده بود.

رئیس‌جمهوری شکایت خود از دو نماینده مجلس را پس گرفت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از دستور رئیس جمهور به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اعلام انصراف دبیرخانه از شکایت علیه دو نماینده مجلس خبر داد و تصریح کرد :‌ رئیس جمهور به دبیرخانه ی شورای عالی امنیت ملی دستور دادند شکایت از حشمت الله فلاحت پیشه و الیاس حضرتی، دو نماینده ی مجلس پس گرفته شود.

رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می‌یابد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود؟ گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید رئیس جمهوری در اجلاس عمومی سازمان ملل حضور می یابند.

بعضی از کشورهای نفتی خاورمیانه به آمریکا بیشتر احتیاج دارند

بیژن زنگنه وزیر نفت در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا به نفت خاورمیانه احتیاجی ندارد، با تمسخر گفت: آمریکا راست می گوید، نفت خاورمیانه به آمریکا نیاز دارد؛ یعنی بعضی از کشورهای نفتی خاورمیانه به آمریکا بیشتر احتیاج دارند؛ تا آمریکا نسبت به آنها.

توضیح وزیر علوم درباره طرح «حذف دیوار دانشگاه‌ها»

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: منظور از برداشتن دیوارهای دانشگاه افزایش ارتباط دانشگاه با جامعه است و هدف ما این است که مردم احساس کنند دانشگاه متعلق به آن‌ها است و از خدمات مشاوره ای، علمی و فنی دانشگاه کمک بگیرند.

رایزنی با شورای نگهبان به معنای دور زدن قانون نیست

عبدالرضا رحمانی وزیر کشور با اشاره به رایزنی خود با شورای نگهبان در خصوص انتخابات، گفت: این رایزنی به معنای دور زدن قانون یا ایجاد راه میانبر نیست. وی با اشاره به جلسه خود با فعالان سیاسی اظهار کرد: من با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان جلسه داشتم و با مستقلین هم جلسه‌ای خواهم داشت و همچنین جلسه مشترکی با همه گرایش‌های سیاسی خواهم داشت تا اصول مشترک گرایش‌ها میثاقی برای همه ما شود.

اجازه نمی‌دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند

سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: قطعا اجازه نمی‌دهیم مافیا در زمینه تولید داخلی دارو مشکلی ایجاد کند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره عدم کاهش قیمت داروها با وجود کاهش نرخ ارز، با رد این موضوع اظهار کرد: قیمت داروها معمولا با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت گذاری داروها بصورت سالیانه و بر اساس تورم انجام می‌گیرد.

ارزیابی عملکرد مدارس نباید براساس رتبه‌های برتر کنکور باشد

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در کنکور عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای داریم، گفت: باید راهنمای تحصیلی را برای جبران این عدم تعادل‌ها دنبال کنیم.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را تصویب کردند.

انتهای پیام

نظر شما