شناسهٔ خبر: 34732916 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی لیورپول-چلسی؛ در انتظار شور و هیجان در استانبول

علیرضا نجاتی

تا ساعاتی دیگر، تیم‌های لیورپول و چلسی در چارچوب سوپرکاپ اروپا برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دو تیم لیورپول و چلسی که به ترتیب قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپای فصل گذشته شدند، امشب در چارچوب سوپرکاپ اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نگاهی داریم به اطلاعات و آمار مربوط به این مسابقه:

تاریخ زمان مکان داور
چهارشنبه، 23 مرداد 1398 23:30 به وقت تهران وودافون آرنا، استانبول استفانی فراپارت (فرانسه)

وودافون پارک

اطلاعات مسابقه

لیورپول که در فصل نقل و انتقالات تقریبا بدون فعالیت بود، فصل را به خوبی آغاز کرد و برابر نوریچ به یک پیروزی روحیه بخش 4-1 دست یافت تا در آستانه دیدار برابر چلسی از روحیه خوبی برخوردار باشد. با این وجود مصدومیت آلیسون، کام قرمزها را تلخ کرده و عدم حضور این سنگربان برزیلی در درون دروازه لیورپول، برای هواداران این تیم نگران‌کننده است. از آن سو چلسی نیز از نقل و انتقالات محروم بود و در کادر فنی خود دستخوش تغییرات شد. در هفته اول لیگ برتر، شاگردان فرانک لمپارد با وجود ارائه یک بازی خوب برابر منچستریونایتد، خوش شانس نبودند و با نتیجه 4-0 مغلوب شدند تا لمپارد شروع ضعیفی در لیگ برتر داشته باشد. 

تیم چلسی به دنبال فتح سوپرکاپ است تا ثابت کند شکست سنگین برابر منچستریونایتد، اتفاقی بوده است و روحیه از دست رفته‌اش را باز یابد. از آن سو لیورپول نیز برای فتح این جام بسیار باانگیزه است و یورگن کلوپ مشتاق است یک جام دیگر را به ویترین افتخارات خود اضافه کند. از نکات جالب این دیدار، بازگشت لیورپول به استانبول است، جایی که خاطراتی بسیار خوب را در آن دارد. در سال 2005، لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در استانبول برگزار شد، توانست با یک کامبک شگفت‌انگیز برابر میلان، این تیم را در ضربات پنالتی شکست دهد و برای پنجمین بار قهرمان اروپا شود. لیورپول امیدوار است امشب بار دیگر در شهر استانبول، یک قهرمانی اروپایی دیگر کسب کند. 

دیگر نکته جالب این مسابقه، قضاوت استفانی فراپارت، داور زن 35 ساله فرانسوی است. این نخستین باری است که یک زن، قضاوت یک دیدار سطح اول یوفا را برعهده می‌گیرد و در واقع قضاوت فراپارت در دیدار مهمی چون سوپرکاپ اروپا، نمادی از اعتماد یوفا به داوران زن است و انتظار می‌رود در لیگ قهرمانان این فصل، داوران زن هم قضاوت مسابقات را عهده‌دار باشند. در خصوص پخش زنده بازی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تا این لحظه خبری منتشر نشده است و احتمالا این مسابقه پخش زنده نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول (3-3-4): آدریان| الکساندر آرنولد، ماتیپ، فن دایک، رابرتسون| میلنر، هندرسون، فابینیو| صلاح، فیرمینو، مانه

چلسی (1-3-2-4): کپا| آزپیلیکوئتا، زوما، کریستنسن، مارکوس آلونسو| جورجینیو، کواچیچ| پولیشیچ، مانت، پدرو| ژیرو

غایبان دو تیم

لیورپول: آلیسون، کلاین و لوورن (مصدوم)

چلسی: هادسون اودوی، لوفتوس چک (مصدوم) کانته، رودیگر، ویلیان (مصدوم احتمالی)

رویارویی‌های پیشین دو تیم

پیش بینی هو اسکورد

لیورپول 2-0 چلسی

پیش بینی کاربران طرفداری

به نظر شما کدام تیم قهرمان سوپرکاپ اروپا خواهد شد؟

نظر شما