شناسهٔ خبر: 34732636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

افزایش سطح زیر كشت زعفران استان کرمانشاه به ۱۸۵ هكتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال جاری با افزایش سطح زیر کشت ۹۶ هکتار به سطح زعفران این استان، سطح زیر کشت این محصول به ۱۸۵ هکتار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی اظهار کرد: سال جاری با افزایش سطح زیر کشت ۹۶ هکتار به سطح زعفران، سطح زیر کشت این محصول در استان کرمانشاه به ۱۸۵ هکتار رسیده است.

وی افزود: تا سال ۱۳۹۶ سطح زیر کشت زعفران استان ۸۹ هکتار و تولید آن ۳۶۰کیلوگرم بود. در سال ۹۷ با توجه به تأمین اعتبار 3.6 میلیارد تومانی از محل اعتبارات استانی بیش از ۳۰۰ تن پیاز زعفران با کیفیت بسیار عالی بین کشاورزان متقاضی کشت توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به تولید ۴۵۰ کیلوگرم زعفران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: میانگین تولید در مزارع زعفران در سال نخست احداث نیم کیلوگرم و در سال‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲، ۴، ۷ و تا ۱۱ کیلوگرم در سال پنجم خواهد رسید.

حاتمی اضافه کرد: در مزارع نمونه استان عملکرد ۱۷ کیلوگرم نیز به ثبت رسیده است. سال آتی و با افزایش تولید در واحد سطح، انتظار تولید ۷۰۰ کیلوگرم زعفران  از سطح ۱۸۵ هکتار فعلی برآورد شده است.

وی بیشترین سطح زیر کشت زعفران این استان را متعلق به شهرستان کرمانشاه با ۵۲ هکتار اعلام کرد که بعد از آن شهرستان‌های کنگاور و صحنه با ۲۱ هکتار در رده دوم قرار دارند و دالاهو و سنقر و کلیایی هرکدام با ۲۰ هکتار در جایگاه سوم قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خاطرنشان کرد: زعفران یکی از گونه‌های گیاهی بسیار مستعد برای شرایط آب و هوایی استان محسوب می‌شود، نیاز به آب آبیاری در این زراعت بسیار اندک و محدود به دو بار آبیاری در شهریور ماه است.

حاتمی افزود: آزمایش‌های کیفی انجام گرفته بر روی محصول زعفران تولیدی استان، نشان از کیفیت ممتاز آن داشته است.

به گزارش آنا، برنامه سه ساله سازمان؛ سطح زیر کشت زعفران استان به هزار و 200 هکتار و به تولید هفت تن خواهد رسید.

انتهای پیام/4103/4062/

نظر شما