شناسهٔ خبر: 34732263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیام‌های دیدار هیات یمنی با رهبر انقلاب

مدیر دفتر شبکه الجزیره قطر در تهران در واکنش به دیدار هیات انصارالله یمن با مقام معظم رهبری گفت که این دیدار معانی زیادی دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

عبدالقادر فایز، مدیر دفتر شبکه الجزیره قطر در تهران در صفحه توییتر خود نوشت: محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با رهبر ایران دیدار کرد و این دیدار از سه جهت حائز اهمیت است:

1- زمان دیدار؛ زمان دیدار از نظر میدانی بعد از خروج نظامی و امنیتی عدن از دست عبدربه منصور هادی انجام شد. از نظر سیاسی نیز این دیدار بعد از چرخش موضع امارات در رابطه با یمن و ایران و همچنین موضع جدید عربستان مبنی بر ضرورت توقف جنگ یمن انجام شد و از سوی دیگر این دیدار بعد از تبدیل شدن حوثی ها به یک قدرت پهپادی انجام شد.

2- معنای دیدار؛ این دیدار را می توان پیوستن انصارالله یمن به محور مقاومت تحت رهبری ایران نامگذاری کرد و با توجه به نتایج بوجود آمده، جنبش انصارالله یمن که هم پیمان تهران است را می توان جزء اصلی معادله قدرت در یمن جدید توصیف کرد.

3- شکل دیدار؛ بسیار نادر است که اجازه داد شود یک شخص که حامل سلاح است با رهبر ایران دیدار کند، حتی اگر این سلاح تنها یک خنجر و جزئی از لباس سنتی یمنی ها باشد. به نظر من این مساله معانی زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، عصر دیروز (سه‌شنبه) هیأتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی این جنبش با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و نامه آقای سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله تقدیم ایشان شد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تمجید از ایمان، ایستادگی، هوشمندی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده، تأکید کردند: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.


 

نظر شما