شناسهٔ خبر: 34732071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

صدور بیش از 63 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور بیش از 63 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج; سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع 92678 واحد مسکونی روستایی برای 63040  واحد،  سند مالکیت صادر نماید.

 

صنعتی منفرد ادامه داد:  همچنین تاکنون برای 6538 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز سند مالکیت صادر شده است.

 

این مسئول بیان کرد: میانگین صدور  سند برای واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان به میزان 02/68 درصد و در سطح کشور 93/60 درصد است که می توان گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه، بنیاد مسكن استان با رسمیت بخشیدن به مالكیت ساكنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سكونت در روستا، گسترش كالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان  از خدمات جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همكاری اداره ثبت اسناد و املاک  اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماكن روستایی نموده است، افزود: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان عزیز که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی3 سال نسبت به سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام نماید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

نظر شما