شناسهٔ خبر: 34730114 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی؛

تکيه بر مردم رمز موفقيت در جنگ اقتصادي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر صمت: در دوره تحریم، یکی از راهبرد‌هایی که می‌تواند ما را در جنگ اقتصادی موفق کند توجه به تشکل‌های اقتصادی و حضور مردم در اقتصاد است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه افزود: پیشنهاد کردیم که امور قابل واگذاری را در جا‌هایی که منع قانونی نداریم به تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک بازرگانی واگذار کنیم از این رو اتاق هم باید مسئولیت‌های خود را در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌ها تقسیم و تفویض کند تا همه در تصمیم‌ها سهیم باشند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنعت معدن و تجارت توجه به فضای کسب و کار و تشکل هاست گفت: با تشکل‌ها و انجمن‌ها تفاهم کردیم که اختیارات قابل واگذاری و تصدی گری‌ها را به انجمن‌ها واگذار کنیم مشروط به اینکه آنها، مسئولیت کار را بپذیرند.
وزیر صمت افزود: به سازمان توسعه تجارت دستور دادم به موضوعات مربوط درباره اتاق‌های مشترک به صورت جدی توجه کنند و به ویژه در حوزه صادرات به کشور‌های همسایه که از اولویت‌های جدی ماست لذا باید امور قابل واگذاری به اتاق‌های بازرگانی مشترک واگذار شود البته این اتاق‌های مشترک باید مسئولیت‌ها را بپذیرند به طور نمونه ما در وزارتخانه خود موضوعاتی را که قابل واگذاری در حوزه‌های صنعت معدن و تجارت بود به سازمان‌های استانی تفویض کردیم و اکنون هم داریم بررسی می‌کنیم امور دیگر قابل واگذاری، واگذار شود.
وی با بیان اینکه سیاست اصولی دولت، واگذاری مسئولیت‌های قابل واگذاری است تصریح کرد: البته در این بین باید از ظرفیت‌های شورای گفتگو بهتر و بیشتر استفاده کرد، زیرا ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فراتر از آن چیزی است که اکنون استفاده می‌شود به طور نمونه موضوع تفویض واگذاری مسئولیت‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در شورای گفتگو مطرح شود.
وزیر صنعت با تأکید بر اینکه از ظرفیت عضویت اتاق بازرگانی در شورا‌های مختلف باید استفاده شود گفت: حضور تشکل‌ها را در همه عرصه‌ها ضروری می‌دانیم و ارج می‌نهیم و در این شرایط اقتصادی امیدواریم که همه از جمله فعالان و تشکل‌های اقتصادی پای کار اقتصاد بیایند.

نظر شما