شناسهٔ خبر: 34728844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مکرون با پوتین درباره ایران گفت‌وگو می‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه پیش از نشست گروه ۷ با همتای روس خود درباره ایران، روسیه و اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار است روز دوشنبه در جزیره «فور دو برگانسون» با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیدار کند. این دیدار پنج روز پیش از نشست گروه ۷ در بیاریتس با هدف حرکت به سمت کاهش تنش‌ها در اوکراین و ایران برگزار می‌شود. آن هم در حالی که روسیه به نشست گروه ۷ دعوت نشده است.

بر اساس این گزارش، مکرون و پوتین همچنین درباره جنگ سوریه گفتگو خواهند کرد. فرانسه پایان عملیات نظامی نیرو‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، را که از حمایت روسیه برخوردار است در منطقه ادلب به عنوان آخرین پناهگاه ترویست‌ها خواستار است.

رئیس جمهور فرانسه تصور نمی‌کند که در این دیدار و پس از آن مراسم شام گسترده بتواند بحران‌ها را حل و فصل کند، اما به دنبال دستیابی به توافق در زمینه منافع مشترک است. نهاد ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد هیچ چیز ساده نیست و همه مسائل پیچیده است. یک دیدار و گفتگو چیزی نیست که اجازه حل و فصل مسئله پیچیده‌ای مانند ایران، سوریه و اوکراین را بدهد.

پاریس امیدوار است درخواست ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، برای از سرگیری مذاکرات به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در دونباس از سوی پوتین شنیده شود. 

مکرون برای کاهش تنش میان واشنگتن و تهران و نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته از آن خارج شد، هم از ولادیمیر پوتین می‌خواهد بر ایران اعمال فشار کند تا این کشور از کاهش تعهدات خود که در پی بدعهدی اروپایی‌ها اتخاذ می‌شود، صرف نظر کند.

مکرون در نشست رهبران گروه ۷ شامل آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و کانادا که از ۲۴ تا ۲۶ اوت (۲ تا ۴ شهریور) برگزار می‌شود، با دونالد ترامپ در این زمینه گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما