شناسهٔ خبر: 34728163 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تهدید اشتغال ۱۴۰ هزار کارگر در ۱۲۶۲ واحد مشکل دار

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه تعداد بنگاه های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه ۹۷ کاهش یافته است گفت: تعداد بنگاه های مشکل دار در اسفند ماه ۹۷ از ۱۳۵۱ به ۱۲۶۲ بنگاه مشکل دار رسیده است.

صاحب‌خبر -

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در گفت وگو با تسنیم، درباره تعداد بنگاه های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری گفت: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماهه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال ۹۷ کاهش یافته است و از ۱۳۵۱ بنگاه در اسفند ۹۷ به ۱۲۶۲ بنگاه مشکل دار رسیده است. تعداد کارگران در بنگاه های مشکل دار حدود یکصدو چهل هزار نفر می باشد.

 وی ادامه داد: وزارتخانه های صادر کننده  مجوز برای بنگاه ها ی اقتصادی می بایستی در حل و فصل مشکلات  بنگاه ها اهتمام نمایند . کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان می بایستی نسبت به حل  مشکلات بنگاه های تحت  مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل  نمایند.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت  صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و پایداری تولید وتثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به  پیگیری و حل و فصل مشکلات  بنگاههای اقتصادی را دارد.

 یاوری گفت:در سه ماهه اول  سال جاری با حمایت از حدود بیش از چهار صدو هفتاد بنگاه حدود یکصد هزار فرصت  شغلی تثبیت  گردیده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروههای تسهیل  و رفع  موانع تولید در استانها در شرایط اقتصادی فعلی می بایستی بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاهها اهتمام  نمایند و حتی المقدور جلسات  کارگروهها با حضور ذینفعان در محل  بنگاههای اقتصادی مشکلدار برگزار نسبت به  حل و فصل  مشکلات  به صورت میدانی و عملیاتی اقدام نمایند.

در سال ۹۷ کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید در استانها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت  بنگاهها تشکیل داده اند. تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود ۲۶۲ هزار نفر می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما