شناسهٔ خبر: 34727725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد:

صدور ۶۳ هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور ۶۳ هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بنیاد مسکن، سجاد صنعتی منفراز صدور ۶۳هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان خبر داد و افزود:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک تاکنون توانسته باهدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی برای  ۶۳ هزار و ۴۰  واحد،  سند مالکیت صادر کند.

وی اظهار کرد: همچنین تاکنون برای ۶ هزار و  ۵۳۸ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: میانگین صدور  سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان به میزان ۰۲.۶۸ درصد و در کشور ۹۳.۶۰درصد است که می‌توان گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

صنعتی منفرد بابیان اینکه، بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی‌شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان  از خدمات جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک  اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است، افزود: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده‌اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی۳  سال نسبت به سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت‌اسناداستان اقدام کند.

وی تأکید کرد: صدور سند اماکن روستایی گامی برای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به‌صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به‌گونه‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

نظر شما