شناسهٔ خبر: 34727184 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چگونه تاثیر نیکوکاری خود را ببینیم؟

ایده و سرمایه دو عامل مهم برای شروع یک کسب و کار جدید است. در سراسر دنیا موسساتی تحت عنوان Crowdfunding یا «سرمایه‌گذاری جمعی» وجود دارد که کار آن‌ها تامین سرمایه اولیه است. اغلب این موسسات بر بستر اینترنت فعالیت می‌کنند. فرد صاحب ایده پس از ثبت نام درسایت، ایده خود را ارئه می‌دهد و کمپینی جهت حمایت از این ایده تشکیل می‌دهد. افراد با مراجعه به سایت، پس از بررسی ایده‌های مختلف، ایده مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصمیم به سرمایه‌گذاری با هر مبلغ دلخواه می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

موسسات Crowdfunding محدود به تامین سرمایه برای کسب و کارها نیستند، بلکه در امور خیریه نیز از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها استفاده می‌شود. مثلا Youhelp.com یک موسسه خیریه جهانی از این نوع است. این سایت غالباً از کمک‌های جمعی برای تامین نیازهای کودکان استفاده می‌کند. برای مثال کمپینی در زمینه راه اندازی سیستم حمل نقل برای دانش آموزان اوتیسم ایالت ماسوچوست، در سال تحصیلی 2018-2019 راه اندازی شد و افراد مختلف از سراسر دنیا، به مقدار دلخواه به این کمپین کمک کردند.s

اپلیکیشن پرداخت همراه کارت که در زمینه ارائه خدمات روزمره بانکی فعالیت میکند، با راه اندازی بخش نیکوکاری، بستری برای انجام امور خیریه فراهم کرده است. در این اپلیکیشن کاربران می‌توانند علاوه بر کمک به خیریه‌های شناخته شده‌ای مانند موسسه محک و آسایشگاه کهریزک، در کمپین‌های مربوط به Crowdfunding نیکوکاری شرکت کنند. مثلا در حال حاضر کاربران می‌توانند هر مبلغی را جهت کمک به تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه مدرسه‌ای در منطقه محروم بشاگرد پرداخت کنند. این مدرسه به همت خیرین در مرکزیت چهار روستا در استان سیستان و بلوچستان تأسیس شده است ولی از امکانات آموزشی کافی برخوردار نیست. همراه کارت تقریباً هر ماه یک کمپین Crowdfunding برای خیریه تعریف می‌کند.

همراه کارت قصد دارد به زودی امکانات دیگری برای انجام نیکوکاری فراهم کند. امکان پرداخت قبض های خدماتی مثل قبض تلفن ثابت خانواده‌های نیازمند یکی از این قابلیت‌ها است. برای بررسی بیشتر «همراه کارت» و دانلود آن می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://hamrahcard.ir/

نظر شما