شناسهٔ خبر: 34726654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نزدیک‌شدن جنگنده‌ ناتو به هواپیمای وزیر دفاع روسیه + فیلم

دفتر مطبوعاتی ناتو علت نزدیک‌شدن جنگنده "پلیس هوایی" این پیمان به هواپیمای حامل وزیر دفاع روسیه را شناسایی آن عنوان کرده یادآور شد که مقامات ناتو نمی‌دانستند چه‌کسی در این هواپیمای روسی حضور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، مقر ناتو در بروکسل اعلام کرد که جنگندههای این پیمان روز سهشنبه در آسمان دریای بالتیک برای شناسایی به هواپیمای حامل "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نزدیک شدند.

دفتر مطبوعاتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در توضیحی درباره این حادثه اعلام کرد: «یک فروند هواپیمای "پلیس هوایی" ناتو در منطقه بالتیک برای شناسایی هواپیمایی که نزدیک به حریم هوایی کشورهای عضو این پیمان در حال پرواز بود، به هوا برخاست و همین که شناسایی تکمیل شد، به پایگاه خود بازگشت و مقامات ناتو اطلاعاتی نداشتند که چه‌کسی در این هواپیمای روسیه حضور دارد».

لازم به یادآوری است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ روز گذشته یک فروند جنگنده «اف‌ــ‌18» ناتو تلاش کرد به هواپیمای حامل سرگئی شایگو، وزیر دفاع این کشور در آسمان بین‌المللی دریایی بالتیک نزدیک شود، ولی جنگنده سوخو‌ــ‌27 روسی که این هواپیما را مشایعت می‌کرد، این جنگنده را از منطقه دور کرد.

 

 

انتهای پیام/+

 

برچسب‌ها:

نظر شما