شناسهٔ خبر: 34726397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان دومین جشنوارۀ منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین معرفی شدند

کرمانشاه- ایرنا- نفرات برگزیده دومین جشنواره منطقه ای تئاتر هرسین در بخش های، بازیگری مرد، بازیگری زن، کارگردانی، موسیقی، طراحی فضا، دفترک، طرح و ایده و لباس معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیۀ دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین روز سه شنبه با حضور فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، سامان خلیلیان مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی ایران و معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد در سرسرای آمفی تئاتر ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد.

در بخش کارگردانی این جشنواره، پژمان شاهوردی از بروجرد برای نمایش«این کجا و آن کجا» رتبۀ نخست را کسب کرد و مهدی حبیبی از ملایر برای نمایش«کالبدشکافی یک اتفاق» و سوران حسینی از مریوان برای نمایش«سال به سال» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش موسیقی، محمد همایونی برای نمایش «این کجا و آن کجا» از بروجرد رتبۀ اول را کسب کرد و احمد جعفری برای نمایش «اژدهای مجازی» از دهلران و گروه موسیقی نمایش «سال به سال» از مریوان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش طراحی فضا، مهدی بوریایی برای نمایش «این کجا و آن کجا» از بروجرد اول شد و مصطفی کولیوندی برای نمایش«خشت و پود،تار خام»از ایلام و سوران حسینی برای نمایش«سال به سال» از مریوان به ترتیب حائز رتبه های دوم و سوم شدند.

در بخش بازیگری زن، مارال ایزدبخش برای نمایش «اژدهای مجازی»از دهلران، بهترین بازیگر زن شناخته شد و ندا صادقیان برای نمایش«حمام نمره»از کرمانشاه و نگین عزتی برای نمایش«سال به سال» از مریوان مشترکا" دوم شدند و نرگس خاک کار برای نمایش «کالبدشکافی یک اتفاق»از ملایر سوم شد.

در بخش طرح و ایده، پژمان شاهوردی برای نمایش«این کجا و آن کجا»از بروجرد، اول شد و میثم سرآبادانی برای نمایش«هشتک لاکچری»از تفرش و هما پریسان و احمد صمیمی برای نمایش«پام رو مین» از اراک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد، بازیگران خردسال حسن خدمتی، محمدکهنسالی، علی پاسیانی،امیرحسین فرتوت و محمد لامعی برای نمایش«حایات» از تبریز اول شدند و هوراد حبیبی برای نمایش«کالبدشکافی یک اتفاق» از ملایر و امین وحیدی پور برای نمایش«پام تو مین» از اراک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش لباس، از میثم کردی برای طراحی لباس نمایش«این کجا و آن کجا»از بروجرد و در بخش دفترک هم از آرام بوریایی برای همین نمایش تجلیل و قدردانی شد.

هیئت داوران دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین، نمایش «این کجا و آن کجا» به کاردانی پژمان شاهوردی را به عنوان نمایش برگزیده به جشنواۀ تئاتر خیابانی مریوان و نمایش «سال به سال» به کاردانی سوران حسینی را به جشنواۀ ملی تئاتر ارسباران معرفی نمود.

دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و با شرکت هنرمندان هشت استان در بوستان ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر به مدت سه روز از ۱۹ تا ۲۲ مرداد و با ۴۴ اجرا، برگزار شد.

دکتر قطب الدین صادقی، عباس جمشیدی فر و نعمت اله اسدی مرام، هیئت داوران دومین جشنوارۀ تئاتر منطقه ای هرسین بودند.

مدیر اداۀ فرهنگ و ارشاد هرسین ابراز امیدواری کرده بود با توجه به برند ملی و جهانی گلیم هرسین، تئاتر خیابانی شهر هرسین نیز روزی به عنوان یک برند مانند تئاتر مریوان شناخته شود و این جشنواره به یک جشنوارۀ ملی با ردیف بودجۀ مشخص در برنامه ها و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سالهای آینده گنجانده شود.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

۸۰۶۶

برچسب‌ها:

نظر شما