شناسهٔ خبر: 34726317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور 63 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد 63 هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در زنجان صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی برای 63 هزار و 40  واحد،  سند مالکیت صادر کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تاکنون برای 6 هزار و 538 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز سند مالکیت صادر شده است.

وی ادامه داد: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان به میزان 68.2 درصد و در سطح کشور 60.93 درصد است که می‌توان گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 صنعتی‌منفرد اضافه کرد: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستائیان  از خدمات برای سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی  کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده‌اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی سه سال نسبت به سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه صدور سند اماکن روستایی گامی در راستای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در راستای توسعه موزون است، اضافه کرد: با این اقدام تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود که همه روستائیان امکان پیدا کنند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73005/ق20

نظر شما