شناسهٔ خبر: 34726315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

17 فوتی ناشی از غرق شدگی از ابتدای امسال تا کنون

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در استان 17 نفر بوده است.

صاحب‌خبر -

اکبر آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: شناکردن در رودها، سراب‌ها، استخرهای ذخیره آب کشاورزی به‌خصوص برای آن‌هایی که با فنون شنا آشنایی ندارند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شمار فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در استان 17 نفر بوده که از این تعداد 12 مورد در رودخانه‌ها و مابقی در سراب‌ها و استخرهای کشاورزی غرق شده‌اند.

وی بیشترین آمار فوتی‌ها و غرق شدگی‌ها در 6 ماهه نخست سال به‌خصوص در تابستان و اوایل پاییز اعلام کرد و افزود: تمیزی آب رودخانه و به‌ظاهر آرام بودن آن‌ها و گرمای طاقت‌فرسای هوا موجب هجوم مردم به سمت رودخانه‌های خروشان استان می‌شود.

آزادی ادامه داد: اکثر افراد غرق شده نوجوان هستند خانواده‌ها بیشتر نظارت کنند، هوا گرم است و افراد تصور می‌کنند آب رودخانه نیز گرم است؛ یک‌دفعه در آب شیرجه می‌روند که متاسفانه دچار شوک دمایی و مشکل می‌شوند.

وی با توصیه به خانواده‌ها، ادامه داد: افراد خردسال و سالمند را کنار وان حمام، رودخانه‌ها، استخرهای و... تنها نگذارید همواره مراقب آن‌ها باشند برخی از رودخانه‌ها به ظاهر عمق کمی دارند.

آزادی در پایان از ناجیان، کسانی که  در کنار افراد غرق شده حضور دارند می‌خواهند برای کمک غریق اقدام می‌کند، ابتدا امنیت خود را با تکیه به چوب یا طنابی در نظر بگیرند، نهایتا حلقه انسانی تشکیل دهند تا خود نیز غرق نشوند مواردی بوده که فرد برای نجات غریق، جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/پ

نظر شما