شناسهٔ خبر: 34726189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندارقم:

بررسی تخصیص اعتبارات تکمیل نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم

استاندار قم با اشاره به محدودیت های بودجه ای دولت خواستار بررسی روش تامین اعتبارات تکمیل نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم در جلسه تخصصی با حضور نمایندگان بخش خصوصی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، بهرام سرمست استاندار قم در نشست با اعضای اتحادیه فرش دستباف استان که در محل استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری قم، اظهار کرد: فرش دستباف قم جایگاه ممتازی در سطح ملی و بین المللی دارد و باید بسترهای لازم برای معرفی و عرضه این هنر فاخر فراهم شود.

استاندار قم احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم را از اولویت های استان دانست و اضافه کرد: نمایشگاه دائمی فرش می تواند بعنوان یک فرصت برای عرضه و نمایش فرش دستباف قم استفاده شود و مدیریت استان نیز از تکمیل و بهره برداری از این نمایشگاه حمایت می کند.

سرمست فرش ابریشم را برند معتبر قم عنوان و تصریح کرد: مدیران استان باید از تمام ظرفیت های قانونی و فرصت ها و ظرفیت های استانی و ملی برای مطرح کردن فرش قم استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در نیمه دوم سال جاری، ادامه داد: بایستی فرش استان قم،در قالب بسته پیشنهادی جذب سرمایه گذار آماده و در این همایش عرضه شود.

مقام عالی دولت در استان به برخی مشکلات در زمینه تکمیل ساختمان نمایشگاه دائمی فرش استان اشاره و خاطر نشان کرد: طی جلسه ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم، اتحادیه فرش دستباف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راهکار تکمیل این پروژه طبق ضوابظ قانونی مشخص و برای تصمیم گیری در سطح کلان استان ارائه شود.

گفتنی است در این جلسه پیشنهادات موجود برای چگونگی واگذاری نمایشگاه دائمی فرش به اتحادیه فرش استان با اعمال ماده 19 قانون بودجه سال 98 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما