شناسهٔ خبر: 34725934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظر ترامپ درباره کارت هویت رای‌دهندگان و امنیت انتخابات

71402

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، کنگره نباید نوعی "توافق نهایی" درباره امنیت انتخابات را مدنظر قرار دهد که شامل الزام به ارائه کارت هویتی رای‌دهندگان حین اخذ رای نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در صفحه توییترش نوشت: هیچ بحثی درباره امنیت انتخابات نباید بدون توافق اولیه بر سر کارت هویت رای‌دهندگان انجام شود چون کارت هویت باید نقش بسیار مهمی در هرگونه توافق نهایی داشته باشد. بدون شناسه رای‌دهندگان، همه چیز بی‌معناست.

ترامپ از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بارها مدعی شده است که آرای مردمی را با اختلاف سه میلیون رای از دست داد چون "میلیون‌ها تن به صورت غیر قانونی رای دادند." ترامپ نوامبر ۲۰۱۶ نوشت: علاوه بر کسب الکترال کالج به صورت قاطع، اگر شما میلیون‌ها فردی که غیر قانونی رای دادند، کسر می‌کردید من آرای مردمی را هم به دست می‌آوردم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین بدون ارائه مدرک مدعی شد که در بخش‌های مشخصی از کالیفرنیا تعداد کسانی که برای حضور در رای‌گیری ثبت‌نام کردند، بیش از تعداد واجدین شرایط این ایالت بوده است.

توییت‌های ترامپ در شرایطی منتشر می‌شود که دموکرات‌ها به میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا برای بررسی دو لایحه امنیت انتخاباتی که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است، فشار وارد می‌کنند. این لایحه بر استفاده از برگه اخذ رای تاکید دارد و شامل اعتبار برای کمیسیون کمک انتخاباتی است و نامزدهای انتخابات، مقام‌های کمپین و خانواده‌های آنها را ملزم می‌کند تا در صورت پیشنهاد کمک دولت‌های خارجی اف‌بی‌آی را مطلع سازند.

میچ‌ مک‌کانل مقابل این درخواست‌ها مقاومت می‌کند و تاکید دارد دموکرات‌ها به دنبال "منفعت سیاسی" برای خودشان هستند و این درخواست "یک تلاش جدی برای تدوین قانون نیست."

این در حالیست که دموکرات‌ها پس از شهادت ماه گذشته بازرس رابرت مولر از شورای ویژه تحقیقات درخواستشان را از سنا برای تقویت امنیت انتخابات دوباره مطرح کردند. به گفته مولر، مسکو به دنبال تکرار تلاش‌هایش در سال آتی است.

انتهای پیام

نظر شما