شناسهٔ خبر: 34725460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عربستان سعودی برای آزادی یکی از معارضان شرط گذاشت

خانواده «لجین الهذلول»، از فعالان و معارضان زن در عربستان سعودی می‌گوید که دولت این کشور به لجین گفته، در صورت تکذیب شکنجه و آزار جنسی در زندان آزاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «ولید الهذلول»، برادر «لجین الهذلول»، از فعالان حقوق‌ زنان در عربستان سعودی می‌گوید مقامات این کشور به خواهرش گفته‌اند در صورتی می‌تواند از زندان آزاد شود که اظهارات خود را تکذیب کند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، برادر لجین در حساب توییتری خود نوشت که مقامات امنیتی سعودی با خواهرش در زندان «الحائر» دیدار کرده و از او خواسته‌اند توافقی را امضا کند؛ به موجب این توافق، لجین الهذلول با حضور در برابر تلویزیون، هرگونه ادعای شکنجه و آزار جنسی او در زندان را تکذیب می‌کند و او در مقابل این تکذیب، از زندان آزاد می‌شود.

لجین الهذلول ۳۰ ساله، سال گذشته به همراه شماری از زنان فعال رسانه‌ای و حقوقی در عملیاتی بازداشت شد. او به همراه چند تن از بازداشتی‌ها، گفته‌اند که از سوی بازجویان شکنجه و در معرض آزار جنسی قرار گرفته‌ است.

به گفته برادر لجین، او در ابتدا با این توافق و حضور در برابر دوربین موافقت کرده است. خواهر لجین به نام لینا نیز نوشت که هر اتفاق و توافقی صورت بگیرد، بار دیگر شهادت می‌دهد که خواهرش در زندان‌ مورد شکنجه و آزاز جنسی قرار گرفته است.

156 / 156

نظر شما