شناسهٔ خبر: 34724873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز طرح صاعقه یک با محوریت برخورد با کیف‌قاپان پایتخت

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات صاعقه یک در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

آغاز طرح ساعقه یک با محوریت برخورد با کیف قاپان پایتختسردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های مزاحم در سطح پایتخت، گفت: طرح صاعقه یک با محوریت برخورد با کیف‌قاپان و سارقان از امروز در پایتخت  آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ جزئیات تیراندازی پلیس در خیابان نبرد جنوبی

او گفت: ۵۰۰ اکیپ در ۵ تیم پلیس پایتخت در تهران گشت زنی موتوری خود را آغاز خواهند کرد.

سردار هداوند تصریح کرد: پاتوق‌ها شناسایی شده و تیم‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ آن‌ها رو هدف قرار خواهند داد و به صورت گشت موتوری در راستای اجرای این عملیات عمل خواهند کرد.

سردار هداوند با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان موضوع کیف قاپی و جرایم خشن همراه با تهدید است، اظهار کرد: کیف قاپی و موبایل قاپی از جمله جرایمی است که اثرات نامطلوب آن تا مدت‌ها بر احساس امنیت جامعه اثرگذار است و به کاهش احساس امنیت منجر می‌شود، لذا نیاز است پلیس با اجرای طرحی ضربتی به این موضوع بپردازد.

او ادامه داد: طرح صاعقه (۱) با همکاری پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از جمله آگاهی، پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و یگان امداد پایتخت، از امروز صبح در تمامی محلات سطح شهر تهران به اجرا در آمد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بنا به درخواست شهروندان با سارقان کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ که با موتورسیکلت در محدوده‌های مختلف شهر تهران پرسه‌زده و اقدام به سرقت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین با موتورسوارانی که پلاک وسیله نقلیه آن‌ها مخدوش شده و یا فاقد پلاک بوده و همچنین دارای سوابق کیفری باشند، برخورد شده و وسیله نقلیه آن‌ها توقیف خواهد شد.

او به اثرات مثبت این طرح در کاهش وقوع جرم از جمله کیف قاپی و موبایل قاپی اشاره کرد و گفت: این طرح در روز‌های آتی نیز اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این طرح پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران بزرگ و استعلام‌های انجام شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و وسیله نقلیه آن‌ها در صورت لزوم به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

طرح صاعقه یک پلیس از امروز در پایتخت  آغاز می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما