شناسهٔ خبر: 34723626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کدام رشته در کدام دانشگاه |

ارائه رشته «شتابگر ذرات» برای اولین بار در ایران در دانشگاه امام خمینی(ره) / تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: برای سال تحصیلی آینده رشته «شتابگر ذرات» برای اولین بار در ایران در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ یکی از عواملی که بر انتخاب رشته دانش آموزان مؤثر است، شانس قبولی آنان در دانشگاه‌هاست. بعضی از دانش آموزان بیشتر رشت‌های را انتخاب می کنند که شانس پذیرفته شدنشان در آن بیشتر باشد.

انتخاب رشته تحصیلی باید بر اساس میزان بهره هوشی دانش آموز، نمرات تحصیلی، تعیین نقاط ضعف و قوت در دروس هر رشته و علاقه و استعدادهایش در زمینه‌های مختلف رشته و مشاغل مربوط صورت گیرد.

دراین راستا، تابستان سال گذشته خبرگزاری دانشجو با هدف پاسخگویی به دغدغه تازه واردان به فضای دانشگاه، در گزارش‌های متنوعی با عنوان «کدام رشته، کدام دانشگاه» به معرفی این دانشگاه‌ها پرداخت و به معرفی کلی از رشته‌های دانشگاه‌های مادر در استان‌های مختلف کشور پرداخت.

امسال بنا داریم در خبرگزاری دانشجو، به معرفی برترین رشته‌ها در دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور بپردازیم.
 
برای اولین بار در ایران رشته «شتابگر ذرات» در دانشگاه امام خمینی ارائه می‌شود/ تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه

برخی دانشگاه‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند، رشته‌های دانشگاهی خاصی را پوشش می‌دهند. آشنایی با دانشگاه‌ها از این زاویه که هر دانشگاه در کدام رشته سرآمد است یا تولیدات علمی خاص دارد، در خبرگزاری دانشجو با سلسله گزارش‌هایی با عنوان «کدام رشته در کدام دانشگاه» امکان پذیر است. قصد داریم در این سلسله گزارش ها، به معرفی رشته‌های خاص در دانشگاه‌های خاص بپردازیم و داوطلبان ورود به دانشگاه را برای انتخاب رشته‌ای بهتر یاری کنیم.  در این گزارش به معرفی رشته‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌پردازیم.

عباس کاویانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام خمینی (ره) با اشاره به معرفی این دانشگاه می‌گوید: لایحه تأسیس یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی در دی‌ماه سال ۱۳۶۲ در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید و دانشگاه با نام دانشگاه بین‌المللی قدس آغاز به کار کرد.

کاویانی معتقد است در سال ۱۳۷۰ دانشگاه با مجتمع آموزش عالی دهخدا ادغام شد و با نام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، فعالیت رسمی خود را به‌صورت دانشگاه جامع در قزوین آغاز به‌کار کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌افزاید: دانشگاه امام خمینی (ره) تنها دانشگاه بین المللی کشور و مرکز زبان فارسی است و به خاطر نزدیک بودن به پایتخت و دسترسی آسان مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.
 
 
برای اولین بار در ایران رشته «شتابگر ذرات» در دانشگاه امام خمینی ارائه می‌شود/ تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه

وی در ادامه می‌گوید: دانشگاه بین المللی امام خمینی در حال حاضر دارای دانشکده‌های علوم و تحقیقات اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، معماری و شهرسازی، پژوهشکده آینده پژوهی، مرکز آموزش زبان فارسی است.

کاویانی می‌افزاید: تعداد کل دانشجویان دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره) قزوین حدود ۹ هزار ۷۷۸ نفراست که در مقطع کارشناسی ۳۵۰۰ دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۶۰۰، مقطع دکتری ۴۵۰ نفر دانشجو و همچنین حدود ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌افزاید: این دانشگاه ۳۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۷۸ رشته در مقطه ارشد و ۳۴ رشته در دکتری آماده پذیرش دانشجویان است.

وی معتقد است در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ مقطع دکتری رشته حقوق خصوصی، علوم سیاسی، و درمقطع کارشناسی رشته تولید و ژنتیک گیاهی به رشته‌های دانشگاهی اضافه شده است.
 
 
برای اولین بار در ایران رشته «شتابگر ذرات» در دانشگاه امام خمینی ارائه می‌شود/ تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه
 
کاویانی با اشاره به رشته‌های بومی این دانشگاه می‌گوید: برنامه دانشگاه امام خمینی (ره) در این است که برای سال تحصیلی جدید حداقل دو رشته جدید متناسب با شرایط بومی منطقه به دانشگاه اضافه شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه می‌افزاید: با توجه به اینکه استان قزوین مهد خوشنویسی در ایران است برای سال آینده رشته «خوشنویسی» به عنوان رشته بومی و «شتابگر ذرات» برای اولین بار در ایران در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارائه خواهد شد. البته مجوز این رشته برای سال تحصیلی آینده گرفته می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید: استان قزوین به عنوان قطب علمی کشور است و پیرو هدف تشکیل دبیرستان فیزیک هسته‌ای و رشته فناوری هسته‌ای بنیان این رشته در دانشگاه امام خمینی (ره) راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های پر طرفدار در دانشگاه امام خمینی (ره) می‌گوید: رشته‌های مترجمی زبان عربی، زبان انگلیسی، حقوق خصوصی و حقوق جزا، حسابداری، روانشناسی، علوم سیاسی، فقه و حقوق اسلامی، آمار و کاربرد فیزیک مهندسی شیمی برق عمران مهندسی مکانیک کامپیوتر، معماری و معماری شهر سازی جزو رشته‌های پر طرفدار دانشگاه است.
 
برای اولین بار در ایران رشته «شتابگر ذرات» در دانشگاه امام خمینی ارائه می‌شود/ تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه

کاویانی می‌گوید: این دانشگاه تقریبا ۳۰۰ عضو هیئت علمی در حال تدریس و فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه هستند که حدود ۸۸ درصد از آن‌ها دارای مرتبه  علمی استادیار و بالاتر بوده و همگی در رشته‌های تخصصی خود جزو نخبگان علمی محسوب می‌شوند. علاوه بر این اعضای هیئت علمی دانشگاه دارای تألیفات، اختراعات و دستاورد‌های علمی فراوانی در سطح ملی و بین المللی هستند.

نظر شما