شناسهٔ خبر: 34723456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت/ جوان‌گرایی و نیاز فراموش شده جامعه ما

یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های یک رسانه انقلابی در شرایط فعلی، پرداختن به بحث جوانگرایی است؛ واژه‌ای که این روزها لقلقه زبان‌ها شده و نیاز فراموش شده جامعه فعلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صادق فرامرزی فعال رسانه‌ای در یادداشتی به مؤلفه های رسانه انقلابی پرداخته است، متن این یادداشت در زیر آمده است:

با توجه به اینکه فساد در برخی از عرصه‌ها وجود دارد و در برخی رسانه‌ها خبرنگار نماهایی رخنه کرده‌اند که با دریافت تسهیلاتی قلم‌فروشی یا بهتر بگویم خودفروشی می‌کنند.

رسانه و خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی نگاهش به انقلاب اسلامی متفاوت است و در نگاه خود عدالت، خدا، اسلام و مردم را می‌بیند و از نگاه‌های جانب‌دارانه و دسته‌بندی جناح‌ها و حزب‌ها خودداری می‌کند.

خبرنگار و رسانه خوب رسانه‌ای است که به سیاست نگاه کند، ولی به دنبال سیاست بازی نباشد و نگاه حزبی و طرفدارانه به مشکلات نداشته باشد و هر کجا مشکلی وجود دارد و با در یاد داشتن خدا به رفع آن مشکل بپردازد و رسانه را معبد بداند نه معبود.

خبرنگار و رسانه تخصصی حق را می‌گوید حتی اگر به ضررش باشد، پای حق می‌ایستد چراکه حق گویی چیزی است که از امام حسین (ع) یاد گرفتیم و باید به آن عمل کنیم.

رسانه انقلابی باید شکاف‌ها را پر کند نه اینکه شکاف ایجاد کند، جامعه امروز ما دارای دو طیف فکری متفاوت است، که نسبت به انقلاب دو وجه متفاوت اختیار کرده‌اند، رسانه می‌تواند با عملکرد خود به نحوی رفتار کند که این دو جریان را به هم نزدیک و یا دور کند و در این میان گاهی نداشتن آگاهی و تندروی نه تنها کمکی به ترویج آرمان‌های انقلاب نمی‌کند، بلکه سبب دورتر شدن این دو قشر از هم می‌شود.

یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های یک رسانه انقلابی در شرایط فعلی، پرداختن به بحث جوانگرایی است؛ واژه‌ای که این روزها لقلقه زبان‌ها شده و نیاز فراموش شده جامعه فعلی است.

همانطور که مخاطب مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب هم فقط جوانان نیستند، بلکه افراد دیگر به خصوص حاکمان و اهل رسانه هم مورد خطاب قرار گرفته‌اند، لذا گام دوم را باید جوانان بردارند؛ چرا که افراد دیگر پا به سن گذاشته، هیچ چیز که آنها را از این گام جدا نکند، بالاخره مرگ شاید این کار را انجام دهد، این جوانان در آینده میانسالان خواهند بود و به همین جهت است که رهبری به جوانان توجه ویژه دارند، لذا در این راستا اهتمام ویژه رسانه را، در ترویج گفتمان جوانگرایی می‌طلبد.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما