شناسهٔ خبر: 34723128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرزند شهید منا: آقای رکن‌آبادی! چرا بعد از ۴ سال؟

فرزند شهید منا با بیان اینکه چرا برادرِ شهید رکن‌آبادی بعد از ۴ سال به وجود مستندات اشاره کرده، خواستار انتشار تفاهم‌نامه حج ۹۴ و شفاف‌سازی بیش‌تر از سوی سازمان حج و زیارت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نجمه گودرزی فرزند شهید فتح‌الله گودرزی که در فاجعه منا (سال ۱۳۹۴) به دست شجره ملعونه آل‌سعود به شهادت رسید، با اشاره به ادعای برادر شهید رکن‌آبادی مبنی بر پایمال کردن خون شهدای منا برای باز شدن راه حج‌تمتع، اظهار داشت: آقای رکن‌آبادی در سالگرد فاجعه منا از مستنداتی صحبت می‌کند که برای ما جای سؤال است که چرا اکنون بعد از گذشت ۴ سال این ادعا را مطرح می‌کند؛ در حالی که در این سال‌ها ما جلسات مختلفی باهم داشتیم که ایشان چنین ادعای نکرده بود.

وی‌ افزود: سازمان حج و زیارت هم پس از این ادعا، آن را تکذیب و آقای رکن‌آبادی را دروغگو‌ معرفی می‌کند. ما از سازمان حج و زیارت می‌خواهیم برای اثبات دروغ بودن ادعای آقای رکن‌آبادی مستندات و مدارک لازم را منتشر کند و برای شفاف‌سازی بیشتر هم توافقنامه سال ۹۴ را نیز انتشار دهد، چرا که حتی آقای ظریف وزیر امور خارجه نیز مدعی است ساعت ورود حجاج ایرانی به رمی جمرات ۱۰ صبح بود، اما زائران ما از ساعت ۶ حرکت کرده بودند.

گودرزی با بیان اینکه بسیاری از حجاج برای اولین بار به این سفر مشرف شده بودند و اطلاع دقیق از برنامه‌ها نداشتند، گفت: پدر من هم برای اولین بار بود به حج تمتع مشرف شده بود، در این رابطه اگر مدیر کاروان مقصر بوده چرا مواخذه نشده و‌هیچ‌ مدیری معلق از خدمت نشده است.

وی تصریح کرد: در همان سال ۹۴ آقای قاضی عسکر در مصاحبه‌ای مطرح کردند که ساعت حرکت حجاج به رمی جمرات ساعت ۹ است اما چرا حجاج ساعت ۶ صبح بدون حتی خوردن صبحانه اعزام شدند و نه یک یا دو‌ کاروان بلکه ۵۳ کاروان این خطا را کردند. امیدوارم سازمان حج در این رابطه هم پاسخگو باشد.

نظر شما