شناسهٔ خبر: 34723102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معدوم‌سازی بیش از 1.5 تن مواد غذایی فاسد در فاریاب

مدیر شبکه بهداشت شهرستان فاریاب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، طی بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بیش از یک و نیم تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، نادر نجفی مدیر شبکه بهداشت شهرستان فاریاب به همراه سالاری رئیس حوزه قضایی این شهرستان در یک بازدید شبانه، سه‌شنبه شب از مرکز درمان بستر و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر فاریاب بازدید کردند.

 مدیر شبکه بهداشت شهرستان فاریاب در حاشیه این بازدید اظهار داشت: هدف از این بازرسی‌ها هشدار و حساس‌سازی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی است.

وی ضمن تشکر از دستگاه قضایی شهرستان به جهت اهمیت دادن ویژه به بهداشت مواد غذایی افزود: با کمک و همراهی دادستان شهرستان توانسته‌ایم در جهت ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گام‌های خوبی برداریم.

نجفی عنوان کرد: در این بازدید از رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کارگاه قنادی و آرایشگاه‌های مردانه بازدید به‌عمل آمد و موارد مربوط به بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، ساختمان، بهداشت مواد غذایی و سایر موارد بررسی شد.

مدیر شبکه بهداشت فاریاب از نامطلوب بودن وضعیت دو واحد صنفی در این بازدیدها خبر داد و گفت: با توجه به تخلفات موجود، به متصدیان این مراکز ۷۲ ساعت مهلت برای رفع نواقص بهداشتی داده شد، و پس از آن در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی با دستور قضایی پلمپ خواهند شد.

نجفی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بیش از یک و نیم تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد کشف و معدوم‌سازی شده و همچنین چهار واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شده است.

انتهای پیام/80042/ق/ح

نظر شما