شناسهٔ خبر: 34722925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس خانه مطبوعات کشور در سمنان:

خبرنگاران تبلور خواسته ها و مطالبات مردمی هستند

حوزه/ رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: خبرنگاران تبلور خواسته ها و مطالبات مردمی هستند و ما همه در یک کشتی نشستیم و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، مصطفی کواکبیان، شامگاه روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم استان سمنان به‌ مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، به میزبانی سالن اجتماعات شبدیز سمنان، اظهار داشت: درد دل و دغدغه های خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم استان را شنیدیم و برای رفع این کمبودها تلاش خواهیم کرد و از دست اندرکاران و مسئولان متولی استان برای برگزاری این مراسم ارزشمند تقدیر و قدردانی میکنم.

رئیس خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه رسانه امروز وسیع تر از مطبوعات و چاپ کاغذی در حال توسعه و ترویج است، تصریح کرد: خبرنگاری در سمنان، توسط یک بانوی سمنانی از دوران مشروطیت کلید خورد.

وی افزود: رکن چهارم دموکراسی از دوران مشروطیت در ایران وجود داشت اما مانند بخشهای دیگر دموکراسی رشد لازم و گسترش کافی پیدا نکرده است که امیدواریم جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.

کواکبیان با بیان اینکه صرف تکریم ظاهری و واژه پردازی مشکلی را از قشر خبرنگار حل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: امنیت شغلی یکی از دغدغه های بسیار مهم این قشر تلاشگر است که باید برای این مهم و تضمین شغلی آنها تلاش کنیم.

وی گفت: گاهی اتهاماتی به خبرنگاران زده می شود که خوشبختانه در استان با این مهم مواجه نیستیم، خبرنگار با پرونده های امنیتی مواجه می شود که امیدواریم ریاست محترم قوه قضاییه که اقداماتی را در بحث تحول دنبال می کنند، تلاش کنند تا خبرنگاران با اتهامات امنیتی و کشیده شدن به قوه قضاییه مواجه نشوند.

نماینده مردم شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خبرنگاری که خطر می کند و برخی موارد ناروایی و رانت خواری ها را افشا می کند، باید دست این خبرنگار را بوسید و تشویق شود، افزود: بیمه خبرنگاران یکی دیگر از دغدغه های این عزیزان است که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و باید حداقل دستمزد ها برای خبرنگاران کشور رعایت شود.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری باید به عنوان مشاغل سخت در سازمان تامین اجتماعی لحاظ و مزایای این مهم به این عزیزان اختصاص یابد، تصریح کرد: خوشحالم اعلام کنم تا حد زیادی اقتصاد مطبوعات امروز به وضعیت بهتری رسیده است اما جا دارد تا رشد کرده و تقویت شود و به میزانی که مدیری به افکار عمومی و خبرنگاران توجه داشته باشد، یعنی به مطالبات عمومی و مردمی توجه دارد.

کواکبیان گفت: خبرنگاران تبلور خواسته ها و مطالبات مردمی هستند و ما همه در یک کشتی نشستیم و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی داشتیم که ۱۶ وظیفه را به ادارات کل این وزارتخانه در استانها محول کردند که باید تلاش شود تا در راستای برون سپاری این وظایف گام برداریم، خاطرنشان کرد: آگهی های دولتی باید به صورت متوازن و باعدالت اختصاص یابد و مطبوعات محلی با سهمیه ۷۰ درصد، مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در خصوص کاهش تعهدات برجامی با اجازه مقام معظم رهبری، ۲۰ روز زمان باقی مانده که نیاز است کشور های اروپایی و اعضای برجام به این موضوع توجه داشته باشند،گفت: دشمنان نظام و تحریم کنندگان دکتر ظریف بدانند اگر بخواهند موارد و رسانه های اطلاع رسانی دکتر ظریف را تحریم کنند، ما مسئولان و خبرنگاران هرکدام رسانه دکتر ظریف خواهیم بود و همه ما دست در دست هم از تمامیت ارضی و منافع ملی دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما