شناسهٔ خبر: 34722578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی با هیئتی از جنبش انصارالله یمن دیدار کردند

مواضع حیدری

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هيئتي از جنبش انصارالله يمن فرمودند: با قدرت در مقابل توطئه سعودي‌ها و اماراتي‌ها براي تجزيه يمن بايستيد.

صاحب‌خبر -

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هيئتي از جنبش انصارالله يمن فرمودند: با قدرت در مقابل توطئه سعودي‌ها و اماراتي‌ها براي تجزيه يمن بايستيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در ديدار عصر روز سه‌شنبه هيئتي از جنبش انصارالله يمن با حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، نامه آقاي سيدعبدالملک بدرالدين رهبر جنبش انصارالله تقديم ايشان شد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تمجيد از ايمان، ايستادگي، هوشمندي و روحيه جهادي مردم يمن در برابر يک تجاوز وحشيانه و گسترده، تأکيد کردند: هر ملت مؤمني که به خداي متعال ايمان و به وعده الهي اعتقاد داشته باشد، قطعا پيروز خواهد شد و بر همين اساس بدون شک پيروزي با ملت مظلوم و مجاهد يمن خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، شهادت ابراهيم بدرالدين برادر آقاي سيدعبدالملک بدرالدين را تبريک و تسليت گفتند و با تجليل از خانواده بزرگ و مجاهد بدرالدين و گراميداشت شهيد حسين بدرالدين، افزودند: مردم يمن با تمدن عميق و تاريخي خود و با روحيه مجاهدت و ايستادگي که در اين پنج سال از خود نشان داده‌اند، آينده خوبي را در پيش دارند و به لطف خداوند، دولتي قوي را تشکيل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پيشرفت خواهند رسيد.
ايشان با تأکيد بر اينکه سعودي‌ها و اماراتي‌ها و حاميان آنها که مرتکب جنايات بزرگي در يمن شده‌اند، قطعا
به نتيجه نخواهند رسيد، خاطرنشان کردند: آنها به‌دنبال تجزيه يمن هستند که بايد با قدرت در مقابل اين توطئه ايستاد و از يمنِ يکپارچه، متحد و با تماميت ارضي حمايت کرد.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: حفظ يکپارچگي يمن با توجه به عقايد ديني و قوميت‌هاي مختلف اين کشور نيازمند گفتگوهاي يمني – يمني است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به جنايت‌هاي سعودي‌ها و همراهان آنها در يمن به‌ويژه در روز عيد قربان، افزودند: آنچه در يمن مي‌گذرد، واقعيت دنياي امروز و مدعيان حقوق بشر است.
ايشان با اشاره به مواضع ضد آمريكايي و ضدغربي نظام جمهوري اسلامي تأکيد کردند: اين مواضع براساس تعصب نيست بلکه براساس واقعيات و عملکرد دولتمردان آمريكا و غرب است که با ظاهري انساني و مدني و اخلاقي، بدترين جنايتها را انجام مي‌دهند و به‌طور دائم نيز دَم ازحقوق بشر مي زنند.
رهبر انقلاب اسلامي بي تفاوتي دنياي غرب را در قبال جناياتي که در يمن و فلسطين رخ مي‌دهد، يک نمونه از واقعيات دنياي امروز برشمردند و افزودند: بايد با اين قدرتهاي جنايتکار، با قدرت ايمان و مقاومت و اتکاء به نصرت الهي، مواجه شد و تنها راه همين است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تحريم‌ها و فشارهاي گوناگون به جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب تاکنون به‌خصوص دردوران هشت سال جنگ تحميلي و مشکلات تأمين نيازهاي اوليه دفاعي، خاطرنشان کردند: به رغم تحريم‌هاي چهل ساله، ملت ايران با ايستادگي و ايمان و جهاد اکنون به توانايي‌هاي مهمي در زمينه سلاحهاي دفاعي خود دست يافته است.
ايشان در پايان ضمن اعلام حمايت از مجاهدت زنان و مردان مؤمن و مقاوم يمن، از هيئت يمني خواستند، سلام ايشان را به برادر مجاهد و عزيز، سيدعبدالملک بدرالدين و همچنين ملت مؤمن و مقاوم يمن برساند.
در ابتداي اين ديدار آقاي محمد عبدالسلام سخنگوي جنبش انصارالله يمن ضمن ابلاغ سلام‌هاي گرم آقاي سيدعبدالملک بدرالدين رهبر جنبش انصارالله و همه مجاهدان و رزمندگان يمني خطاب به رهبر انقلاب اسلامي گفت: ما ولايت شما را امتداد خط پيامبر اسلام (ص)
و ولايت اميرالمؤمنين (ع) مي دانيم و مواضع حيدري و علوي شما در حمايت از مردم مظلوم يمن را ادامه خط امام خميني (ره) و مايه برکت و بسيار روحيه بخش مي دانيم.
وي با تأکيد بر اينکه مواضع رهبر جمهوري اسلامي در حمايت از مظلومان جهان به‌ويژه مردم يمن، يک موضع ديني و اعتقادي است گفت: مردم يمن که در شرايط بسيار سختي به‌سر مي‌برند با دست خالي اما با ايمان و ثبات قدم در مقابل تجاوز هفده دولت ايستاده‌اند و به شما قول مي‌دهيم که ملت يمن منسجم و همچون يَد واحد به استقامت و ايستادگي خود در مقابل تجاوز ظلم، تا پيروزي کامل ادامه خواهند داد.

نظر شما