شناسهٔ خبر: 34722421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رئیس سازمان حج‌:

ادعای برادر شهید رکن‌آبادی دروغ محض است

دنیای اقتصاد : رئیس سازمان حج و زیارت ادعای مطرح‌شده از سوی برادر شهید غضنفر رکن‌آبادی مبنی‌بر پذیرفتن مسوولیت فاجعه منا توسط مسوولان ایرانی درخصوص شهادت حاجیان ایرانی در منا را رد کرد و گفت: این ادعا دروغ محض است.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان در حاشیه مراسم بزرگداشت «‌شهدای منا و مسجدالحرام» در بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های سازمان حج و زیارت امضا شده و کاملا روشن و شفاف است و هیچ نکته پنهانی ندارد. رشیدیان گفت: من فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده، حتما بی‌اطلاع بوده یا هنگام صحبت کردن دچار خلجان شده و متوجه نبوده است چه می‌گوید وگرنه می‌داند هیچ‌یک از مسوولان جمهوری اسلامی از خون شهیدانشان نخواهند گذشت. او تاکید کرد: پیگیری موضوع شهدای منا جزو مسائل مستمر سازمان حج و زیارت و دیپلماسی جمهوری اسلامی است و با توجه به اینکه در حال حاضر، ایران نمایندگی سیاسی در عربستان ندارد، دفتر نمایندگی حج و زیارت آن را پیگیری می‌کند.

متن توافق منا با عربستان منتشر شود

همچنین دیروز حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر برادر شهید رکن‌آبادی به «ایسنا» گفت: بعید است صحبت‌های آقای مرتضی رکن‌آبادی درباره پذیرش مسوولیت فاجعه منا توسط ایران به‌خاطر باز شدن مسیر حج، درست باشد که اگر این طور بود قطعا مجلس به شدت با آن مخالفت می‌کرد. فلاحت‌پیشه افزود: سیاست خارجی کشور در موضوع حج به‌صورت مشترک توسط وزارت خارجه و بعثه مقام معظم رهبری پیش برده می‌شد که بعد از فاجعه منا سلسله اختلافاتی بین ایران و عربستان پیش آمد و دو طرف را به این سمت برد که از حج سیاست‌زدایی کنند. در نهایت توافق شد که سازوکارها و مذاکرات حج در حوزه جدایی تحت عنوان حوزه حج صورت گیرد. او با بیان اینکه «متن توافق موجود است»، گفت: با توجه به عمومی شدن این موضوع باید متن توافق منتشر شود. بعید است که در توافق پذیرش تقصیر از سوی ایران در فاجعه منا آمده باشد چون قابل قبول نیست.

نظر شما