شناسهٔ خبر: 34722029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

برای مشارکت حداکثری ارکان انتخابات باید اجرا شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: برای مشارکت حداکثری باید ارکان انتخابات اجرا شود و در این میان با فرمانداران و بخشدارانی که قانون را  با اقتدار اجرا نکند، برخورد و حتی به عزل آنان منتهی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه انتخابات دوره کنونی مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه ای دارد، افزود:  کینه و عمق دشمنی ها بر علیه ایران نیز در اوج قرار دارد که مشارکت دستگاههای عضو ستاد انتخابات در بالاترین سطح اهمیت ویژه داشته و این مهم نباید هرگز فراموش شود.

وی اظهار داشت: مشارکت بالا در انتخابات و  تحقق این مهم نه صرفا در شعار بلکه در عمل باید بصورت دقیق اجرا شود و علاوه بر آن، کوچکترین حرکات فرمانداران، بخشداران رصد می شود.

این مسئول، یکی از ارکان  مهم انتخابات پیش رو را سلامت بیان کرد و گفت: این مهم به معنای آن است که اول میثاق قانون ملاک است و دوم اینکه بی طرفی کامل در  مورد توجه قرار گیرد و به عبارتی دیگر سلامت انتخابات در گرو بی طرفی است.

استاندار زنجان ادامه داد: رقابت در انتخابات رکن دیگر این رخداد  بشمار می رود و این مهم نیز باید از سوی  ذینفعان، کاندیدها و طرفداران  انها قانون را رعایت کنند که تحقق این مهم به رقابتی شدن آن منتهی  شده که نظارت دست اندرکاران امر در این بخش  نیز امری ضروری است.

وی با بیان اینکه فرمانداران ملزم به رصد وقایع مربوط به تحرکات مربوط به انتخابات در محل خدمت خود هستند، اضافه کرد: انتخابات حق خدایی است و دست اندرکاران انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری و آزادانه مردم را بیش از گذشته فراهم کنند.

این مسئول رکن سوم انتخابات را مشارکت باشکوه  اقشار مختلف مردم در این رویداد مهم  عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم  در گرو ایجاد اطمینان در بین گروههای مختلف مردمی با اجرای مقتدارانه قانون  در  این بخش است و از همه مهمتر تمامی دست اندکاران متولی باید بی طرف باشند.

حقیقی افزود: برقراری امنیت عمومی و خاص  انتخابات از ارکان مهم آن  محسوب می شود و برای تحقق این مهم  نیز باید فضای شهر را با نشاط کرد و حضور مدیران در بین مردم می تواند اثر گذاری بهتری داشته باشد.

وی یادآوری کرد:  ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی بر اساس تعامل و ارتباط تنگاتنگ با رسانه های جمعی، مردم انجام می گیرد و برای به سرانجام رسیدن بهتر شهروندان زنجانی می توانند از طریق سایت نیز نظرات خود را اعلام کنند.

استاندار زنجان زنجان ادامه داد: انتخابات یانزده مرحله دارد که هر مرحله  الزاماتی دارد و با تهیه چک لیست و تکمیل آن و گنجاندن نظرات فرمانداران نسبت به بهینه کردن کارها و اقدامات مبادرت خواهد شد.

 مدیران جابجا نمی شوند 

 حقیقی با تاکید بر اینکه  مدیران دستگاههای مختلف در این استان جابجا نخواهند شد، افزود:  این موضوع نباید خللی در فعالیت کاری مدیران ایجاد کنند  و بدون توجه این مساله به فعالیت خود پرداخته و در راستای خدمات رسانی تلاش کنند.

وی اظهار داشت: واسطه برای بحث جابجایی، امری ناخوشایند محسوب می شود و تاکید می کنم  مدیران  استانی با خیال آسوده به کار خو بپردازنند و به عبارتی خواب نما نشوند.   

استاندار زنجان ادامه داد: بنده اهل پارتی، حزب و گروه نیستم و در این میان از مدیران و افراد لایق و توانمند که عاشق کار خود هستند  بیش از سایرین مورد توجه بوده و به عنوان نمونه  رئیس جهاد کشاورزی استان که امروز تودیع شد،  در این گروه جای داشت که چندان موافق این کار نبودم.

وی اضافه کرد: به عنوان استاندار ناظر بر فعالیت ها مدیران دستگاههای اجرایی بوده  و بر مبنای اعتماد خواستار توجه و خدمت رسانی بیشتر مردم،  مشاهده کاستی ها و از همه مهمتر  کمک به برگزاری انتخابات باشکوه  هستم.

حقیقی افزود: آموزش به متولیان امر انتخابات نیز امری مهم بوده و در اولویت دست اندکاران امر قرار گیرد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

نظر شما