شناسهٔ خبر: 34721555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست معاونان میراث فرهنگی گلستان بیان شد؛

سرمایه گذاری۳۰۰۰میلیارد تومانی گردشگری گلستان/آغاز جشنواره هیرکان

علی آبادکتول- معاونان میراث فرهنگی گلستان از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری استان و آغاز جشنواره های تابستانه هیرکان در ۱۴شهرستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه نشست صمیمی معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اصحاب رسانه در اقامتگاه بوم گردی روستای ریگ چشمه در دهنه محمدآبادکتول برگزار شد.

ابتدا معاون گردشگری گلستان اظهار کرد: در چند سال گذشته اگر برای رونق گردشگری  می‌خواستیم برنامه داشته باشیم ابتدا این سوال مطرح می شد که آیا واحد اقامتی و پذیرایی و همچنین راهنمای گردشگری مناسب و کافی در استان داریم.

احمد تجری افزود: گرچه هم اکنون با نقطه ایده‌آل گردشگری فاصله داریم اما گردشگری جزو یکی از اولویت های توسعه ای استان و بخش قابل توجهی از زیرساخت ‌های گردشگری  در استان آماده شده است. 

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت بسیار حائز اهمیت در استان وجود اقوام است و تنوع اقوام در کنار یکدیگر منجر به تنوع در سبک و ارائه خدمات در بوم‌گردی ‌های استان شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: در کنار زیرساخت‌ هایی که در حوزه گردشگری با همکاری بخش خصوصی اتفاق افتاده زیرساخت ‌هایی همچون جاده، آب، برق و گاز در مناطق تفرجی استان فراهم شده است.

تجری با بیان اینکه نسبت به گذشته باید ظرفیت‌های گردشگری استان را بیشتر معرفی کنیم، بیان کرد: می‌توانیم از طریق شبکه‌های مختلف اطلاع‌رسانی معرفی این زیرساخت‌ها را در استان داشته باشیم.

حضور راهنمایان گردشگری برای برنامه ریزی سفرهای آسان در گلستان

وی بیان کرد: هر ساله اجلاس راهنمایان گردشگری در کشور برگزار می ‌شود که تمام راهنمایان تورهای گردشگری دور هم در یک استان جمع می‌ شوند و این مهم مقدماتی برای تهیه بسته ‌های سفر به استان می‌ شود و استان گلستان جزو استان ‌هایی است که برای این اجلاس داوطلب است.

به گفته تجری این تورها به منظور آشناسازی ویژه دفاتر استان ‌های هدف و برگزاری سفرهای آسان برنامه ریزی شده است تا این تورها بازدید بیشتری از جاذبه ‌های گلستان داشته باشند.

وی همچنین از آغاز جشنواره ‌های تابستانی هیرکان به مناسبت ثبت‌ جهانی جنگل ‌های هیرکانی از ۲۳ تا ۲۹ مرداد در تمام شهرستان ‌های استان خبر داد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: به مناسبت برگزاری این جشنواره‌ ها برای مسافران و گردشگران تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

در ادامه معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یکی از وظایف معاون سرمایه ‌گذاری میراث فرهنگی استان است، گفت: با تشکیل معاونت سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۴ تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و وقتی به سند توسعه و آمایش استان مراجعه می ‌کنیم می‌ بینیم که گردشگری به عنوان یک محور توسعه در استان شناخته شده است.

مجید رحمانی خلیلی افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال اجرا در گلستان داریم که پیش بینی شده بود یک هزار میلیاد تومان از این پروژه ها تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ‌ها و تورم ‌موجود پروژه ‌ها با مشکلات مالی رو به رو شدند اما تلاش داریم تا پایان سال ۳۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ ها به بهره‌ برداری برسند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: به غیر از پروژه های بوم گردی در استان۵۰ پروژه گردشگری در حال اجراست که نزدیک به ۵۵۲ هزار متر مربع زیربنای این پروژه‌ هاست.

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در این پروژه ‌ها دو هزار و  ۴۹۰ اتاق و پنج هزار و ۱۰۰ تخت ایجاد می‌شود و این پروژه ها برای پنج هزار و ۳۶۹ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

رحمانی خلیلی بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ پروژه بوم گردی در استان به بهره برداری رسیده و  تا پایان سال ۱۲۰ بوم ‌گردی دیگر هم به بهره برداری می رسد.

نظر شما