شناسهٔ خبر: 34721334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ترکیه از آغاز ایجاد مرکز عملیات برای اداره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد

وزارت دفاع ترکیه از آغاز ایجاد مرکز ویژه عملیات این کشور با آمریکا برای اداره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ایجاد مرکز ویژه عملیات ترکیه و آمریکا درباره اداره منطقه امن در شمال سوریه آغاز شده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، هیئت آمریکایی، عملیات ایجاد زیرساخت‌های مرکز عملیات را در استان اورفه در شمال شرق ترکیه آغاز کرده‌ است.

روز گذشته یک هیأت آمریکایی برای نهایی کردن مفاد توافق با ترکیه بر سر طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه وارد استان «شانلی‌اورفه» شده و با مقامات این کشور مذاکره کرد.

یک منبع گفته است با اینکه دولت آنکارا بارها تاکید کرده بود وسعت منطقه امن باید 30 کیلومتر مربع باشد تا مرزهای جنوبی ترکیه از تهدیدهای تروریستی در امان بماند اما در توافقی که با آمریکا حاصل شده، عمق منطقه پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است.

سوریه بارها تجاوز نظامی ترکیه به شمال کشورش و همچنین مذاکرات خودسرانه با آمریکا برای ایجاد گذرگاه امن را محکوم کرده و امروز نیز «عبدالقادر عزوز» مشاور نخست وزیر سوریه بار دیگر تاکید کرد منطقه امن یک طرح اشغالگرانه و تجزیه‌طلبانه است که نمی‌تواند شکست ترکیه در این کشور را جبران کند.

تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در خصوص شمال سوریه از یک سال پیش شدت گرفت که شبه‌نظامیان کُرد (نیروهای دموکراتیک سوریه) شهر «منبج» را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.

فارس

نظر شما