شناسهٔ خبر: 34720765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

قرارداد آمریکا برای خرید «گنبد آهنین» از اسرائیل

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع آمریکا رسما قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی ساخت رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی ساخت این رژیم موسوم به «گنبد آهنین» را امضا کرده است.

شبکه «اسرائیل ۲۴» امروز سه‌شنبه (۲۲ مرداد) گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با امضای این قرارداد، دو سامانه گنبد آهنین را از رژیم تل‌آویو تحویل می‌گیرد. قرارداد مذکور بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت امنیت رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته امضا شده است.

بر اساس این گزارش، طرفین گفت‌وگوهایی را به منظور نحوه انتقال این سامانه‌ها به آمریکا شروع کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا ماه فوریه گذشته (بهمن) اعلام کرد که قصد دارد به منظور برطرف کردن نیازهای فعلی ارتش این کشور، سامانه گنبد آهنین را از تل‌آویو بخرد تا از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌ها و مقرهای نظامی در برابر موشک‌های بالستیک و حملات هوایی محافظت کند.

وبگاه خبری و امنیتی «دیفنس‌نیوز» نیز در همین ارتباط نوشت که بعد از گذشت شش ماه از اعلام قصد آمریکا برای خرید سامانه مذکور، ارتش این کشور رسما برای دریافت آتشبار گنبد آهنین جدول زمانی تعیین کرده است.

سامانه گنبد آهنی یکی از سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است که شرکت صنایع دفاعی «رافائل» آن را در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید کرد و در سال ۲۰۱۱ در ارتش این رژیم به کار گرفته شد. گفته می‌شود گنبد آهنین این قابلیت را دارد که علاوه بر موشک و اشیاء پرنده، راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله چهار تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. با این حال، جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نشان داد که سامانه موشکی مزبور در برابر امواج موشکی کاملا ضعیف و خلل‌پذیر است.

تعداد قابل توجهی از موشک‌ها و راکت‌های مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ دو روزه اخیر تل‌آویو علیه نوار غزه، از سامانه گنبد آهنین عبور کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما