شناسهٔ خبر: 34720484 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رضا رحمانی مطرح کرد:

تفویض اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی

وزیر صمت از تفویض اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه گفت: در این دوره یکی از راهبردهای اساسی که می‌تواند به ما در جنگ اقتصادی کمک کند تکیه بر توان مردم است که امروز این توان در تشکل‌های مختلف اقتصادی بروز و ظهور می‌کند.

وی ادامه داد: آن زمان که من در معاونت وزارت صمت بودم هر هفته با تشکل‌ها جلسه همفکری داشتیم و بر همین اساس امروز نیز معاونت طرح و برنامه وزارت‌صمت ماموریت دارد هر هفته با برگزاری جلسات با تشکل‌ها مسایل هر صنف را بررسی کند زیرا معتقدیم برای رسیدن به موفقیت باید نظرات فعالان اقتصادی و ذی‌نفعان آن حوزه دخالت داده شود.

رحمانی افزود: یکی از هفت محور اصلی در وزارت‌صمت تفویض اختیار به بخش‌خصوصی است تا آنجایی که منع قانونی وجود نداشته باشد. در مقابل نیز اتاق بازرگانی و تشکل‌ها باید مسوولیت آن را بپذیرند. اختیارات قابل واگذاری و تصدی‌گری‌ها را به انجمن‌ها واگذار خواهیم کرد ضمن اینکه در همین راستا به سازمان توسعه و تجارت دستور داده‌ام تا با موضوعات مرتبط با اتاق‌های مشترک به‌صورت جدی در تعامل باشد.

وی درباره صادرات گفت: در حوزه صادرات کشورهای همسایه که از جمله اولویت‌های کشور به شمار می‌رود تلاش ما این است که امور را به اتاق‌های بازرگانی مشترک واگذار کنیم و ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: حضور تشکل‌ها در تمامی رشته‌ها امری ضروری به شمار می‌آید و تلاش داریم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

نظر شما