شناسهٔ خبر: 34719481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان:

جشنواره تابستانی هیرکان در گلستان برگزار می‌شود/ وجود ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گلستان

تجری گفت: طرح جشنواره‌های تابستانی هیرکان به دلیل ثبت‌ جهانی جنگل‌های هیرکانی در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری» امروز(سهشنبه ۲۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظها کرد: در چند سال گذشته اگر برای رونق گردشگری  می‌خواستیم برنامه داشته باشیم شاید نخستین موضوعی که مطرح می‌کردیم و  باید به آن توجه شود واحدها و امکان اقامتی مناسب برای گردشگران بود.


معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: گرچه با نقطه ایده‌آل گردشگری فاصله دارد ولی در شرایط فعلی استان بخش قابل توجه‌ای از زیرساخت‌های گردشگری  آماده شده است.


تجری به حضور هتل‌های مختلف در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ لیدر گردشگر و راهنمای گردشگر با تسلط به زبان‌های مختلف در استان فعالیت دارد  و یکی دیگر از اتفاق‌هایی خوبی که در استان در این سال‌های گذشته انجام شد بحث بوم‌گردی بود.


وی اکوتوریست و بوم‌گردی را یکی از نقاط مثبت گردشگری استان برشمرد و افزود: یکی از ظرفیت بسیار حائز اهمیت در استان وجود اقوام است و تنوع اقوام در کنار یکدیگر منجر به تنوع در سبک و ارائه خدمات در بوم‌گردی‌های استان شده است.


معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان تاکید کرد: در کنار زیرساخت‌‌هایی که در حوزه گردشگری با همکاری بخش خصوصی اتفاق افتاده زیرساخت‌هایی  مانند جاده ، آب، برق و گاز نیز باید توجه شود.


تجری با بیان اینکه نسبت به گذشته باید ظرفیت‌های گردشگری استان را بیشتر معرفی کنیم، بیان کرد: می‌توانیم از طریق شبکه‌های مختلف اطلاع‌رسانی معرفی این زیرساخت‌ها را در استان داشته باشبم.


وی بیان کرد: هر ساله اجلاس راهنمایان گردشگری در کشور برگزار می‌شود که تمام راهنمایی تورها و گردشگری دور هم در یک استان جمع می‌شوند و این مهم مقدماتی برای تهیه بسته‌های سفر به استان می‌شود و استان گلستان جزو استان‌هایی است که برای این اجلاس داوطلب است.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری تورهایی به منطور آشناسازی ویژه دفاتر استان‌های هدف را دنبال می‌کنیم تا این تورها بازدید بیشتری از جاذبه‌های گلستان داشته باشند.


تجری متذکر شد:  این برنامه با اولویت استان‌های هدف انجام می‌شود و در اولویت ما استان‌های  تهران، خراسان رضوی و استان‌های مرکزی کشور قرار دارد که در این دوره در نظر گرفته شده و همچنین قدم‌هایی برای اجرای طرح «ساب»  که مخفف سفرهای آسان در استان شده است.


وی گفت: طرح جشنواره‌های تابستانی هیرکان به دلیل ثبت‌ جهانی جنگل‌های هیرکانی در نظر گرفته شده است و همچنین جشنواره‌های تابستانی هیرکان از ۲۳ تا ۲۹ مرداد در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم.

 

 معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان گفت: برای این جشنواره‌ها برای مسافران و گردشگران تخفیف تا میزان ۵۰ درصدی  برای اقامت و گردشگری در نظر گرفته شده است.


تجری یادآو شد:  سیل و مشکلاتی که در ابتدای سال در  استان  داشتیم منجر به آن شد که کاهش ۳۰ درصدی در میزان اقامت مسافران نوروزی داشته باشیم و با چنین رویدادی به دنبال این هستیم که بتوانیم گردشگران خوبی را در استان جذب کنیم.

 

نظر شما