شناسهٔ خبر: 34719476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سرمایه‌گذاری میراث استان گلستان مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه های گردشگری گلستان/ بهره‌برداری از ۲۸ پروژه گردشگری در سال ۱۳۹۸

رحمانی خلیلی گفت:۵۰ پروژه گردشگری بدون احتساب پروژه‌های بوم‌گردی در دست اقدام در استان گلستان داریم که اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مجید رحمانی‌خلیلی»  امروز( سهشنبه ۲۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یکی از وظایف معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان به شمار می‌رود.


معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی  گلستان با بیان اینکه مصادیق شانزده‌گانه به عنوان زیرساخت در نظر گرفته شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تاسیس آب، برق، گاز و ...در حوزه گردشگری نیز باید در نظر گرفته شود.


وی بیان کرد: با تشکیل معاونت از سال ۱۳۸۴ تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و وقتی به سند توسعه و آمایش استان مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که گردشگری به عنوان یک محور توسعه شناخته شده است.


معاون سرمایه‌گذاری میراث استان گلستان متذکر شد: وقتی در برنامه‌ریزی‌های استانی گردشگری به عنوان یک زیرساخت در نظر گرفته می‌شود در کشور نیز این نگاه به وجود می‌آید.


رحمانی افزود: در حال حاضر بیش از ۳هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست اقدام داریم و از این میزان یک هزار میلیاد تومان پروژه قابل بهره‌برداری  در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی شده است.


وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم‌ها و برنامه‌ریزی‌های منابع اتفاق افتاده پروژه‌ها با مشکلات مالی روبه رو  شدند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.


معاون سرمایه‌گذاری میراث استان گلستان یادآور شد: ۵۰ پروژه  گردشگری بدون احتساب پروژه‌های بوم‌گردی در دست اقدام است که نزدیک به ۵۵۲ هزار متر مربع این پروژه‌ها مساحت دارد.


رحمانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری سه هزار میلیاردی برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده که با تحقق آن ۲ هزار و  ۴۹۰ اتاق شامل ۵هزار و ۹۰ تخت ایجاد می‌شود و این پروژه ها پنج هزار و ۶۹۹ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.


وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که ۲۸ پروژه تا پایان سال  در استان گلستان به بهره‌برداری برسد، افزود: از تمامی ظرفیت‌های قانونی از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی تشکر می‌کنم، بیشتر پروژه‌ها  خارج از محدود شهرهاداست و حداقل بیش از ۱۷ استعلام از دستگاه‌های مختلف باید صورت بگیرد و همه دستگاه‌ها باید به این استعلام‌ها پاسخ بدهند.

 

معاون سرمایه‌گذاری میراث استان گلستان بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ پروژه گردشگری موافقت اصولی شده و برنامه ریزی کردیم  تا پایان سال ۱۲۰ بوم‌گردی دیگر نیز راه‌اندازی شود و با استقبال صورت گرفته بوم گردی های بیشتری در استان راه اندازی می‌شود.


رحمانی یادآور شد:  همچنین ایجاد مجتمع‌های تفریحی و توریستی را در سواحل دریای خزر در استان گلستان دنبال می‌کنیم.

نظر شما