شناسهٔ خبر: 34719086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مُهر منسوب به نایب خاص امام‌ زمان (عج) در موزه رضوی رونمایی شد

مشهد- ایرنا - همزمان با روز مقاومت اسلامی و دهه امامت و ولایت طی مراسمی از مُهر منسوب به نایب خاص امام زمان (عج) که توسط سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به رهبر معظم انقلاب هدیه شده بود در گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

 رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌ های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز در  یکی دیگر از برنامه های سه شنبه های فرهنگی در ارتباط با این مجموعه نفیسرونمایی شده گفت: این مُهر در ابعاد ۲*۲ سانتی‌ متر و از جنس عقیق یمن و به رنگ سبز است که بر روی آن جمله "عدتی یوم الوعید (یا لیوم الوعید)" تراشیده شده است.

جواد فرهمندنژاد افزود: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌ الله لبنان در سال ۱۳۹۳ این مُهر را که بر روی یک پایۀ انگشتر قرار گرفته است به آیت‌ الله خامنه‌ای هدیه کرد و در نامه‌ ای به زبان عربی توضیحات کاملی دربارۀ آن ارائه داد.

وی اضافه کرد: در این نامه آمده است که این سنگ متعلق به اولین نمایندۀ حضرت صاحب‌ الزمان (عج)، "عثمان‌ بن‌ سعید عمری" است و طبق آزمایش‌ هایی که در لندن انجام شده قدمت آن به سال های ۲۵۰ تا ۳۰۰ هجری قمری می‌رسد.

رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌ های آستان قدس رضوی گفت: دبیرکل حزب‌ الله لبنان در انتهای این نامه، آیت‌ الله خامنه‌ای را نایب امام‌ زمان (عج) در زمان کنونی خوانده و این مُهر را به ایشان تقدیم کرده است.

فرهمندنژاد در خصوص دیگر نمادهای مقاومت اسلامی رونمایی‌ شده در این مراسم که به رهبر معظم انقلاب هدیه شده است افزود: نشان سپاه پاسداران اهدایی نیروی هوایی سپاه پاسداران به رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۲، نشان حزب‌ الله لبنان با سه نوشته "المقاومه الاسلامیه، حزب‌الله حزبنا، خامنئی قائدنا" در حاشیۀ آن، هدیه "سید حسن نصرالله" در سال ۱۳۷۸ به رهبر انقلاب، لوح "القدس لنا" قلم‌ زنی شده بر روی مس اهدایی کنفرانس بین ‎المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۰ و نخستین پرچم گنبد حضرت‌ زینب(س) که همزمان با سالروز ولادت ایشان بر فراز گنبد حرم حضرت به اهتزار درآمده اهدایی خبرنگار شهید مدافع حرم "محسن خزائی" به آیت‌ الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۲ نمادهایی هستند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.

این مجموعه به مدت یک هفته در قالب نمایشگاه در گنجینۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر در معرض نمایش عموم قرار دارد و پس از آن به گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری در این موزه منتقل خواهد شد.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

نظر شما