شناسهٔ خبر: 34718700 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شیرشاه پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شد | کارتون یا زنده؟

همشهری آنلاین: «شیرشاه» در حالی عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را از «یخ‌زده» ربود که مدیران استودیو دیزنی فیلم تازه خود را اصلا در گونه انیمیشن دسته‌بندی نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ونیتی‌فر، فروش ۲۰ میلیون دلاری «شیرشاه» در چند روز گذشته کافی بود تا مجموعه درآمد آن در کمتر از یک ماه از مرز ۱.۳ میلیارد دلار بگذرد و رکورد ۱.۲۷۶ میلیون دلاری «یخ‌زده» را پشت سر بگذارد. به این ترتیب، «شیرشاه» به کارگردانی جان فاورو پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ است اما در عین حال برخی کارشناسان تردیدهایی هم بر این رکورد وارد می‌دانند.

از آنجا که نسخه بازسازی انیمیشن سال ۱۹۹۴ نه یک فیلم زنده است نه یک انیمیشن محض، می‌توان رکورد «یخ‌زده» را همچنان پابرجا دانست. هر چند تمام دنیا «شیرشاه» تازه را به چشم انیمیشن نگاه می‌کنند و طبعا باید آن را صدرنشین تازه پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دانست. البته دنباله «یخ‌زده» پاییز امسال از راه می‌رسد و احتمال دارد «یخ‌زده ۲» بتواند رکورد سلف خود را از «شیرشاه» پس بگیرد و خودش صدرنشین شود.

دیزنی تا امروز موفق‌ترین استودیوی هالیوود در سال ۲۰۱۹ بود و با وجود ضرر مالی ۱۷۰ میلیون دلاری در سومین گزارش سال مالی، می‌توان به ادامه رکوردشکنی آن تا پایان سال جاری میلادی امیدوار بود. عمده زیان مالی دیزنی مربوط به اکران فیلم‌های استودیو فاکس یعنی «دارک فینیکس» و دنباله «مردان ایکس» است که کمتر از پیش‌بینی‌ها فروختند.

برچسب‌ها:

نظر شما